Benzine druk op de rail is 2,5 bar

Gestart door V70geRwin, 10-03-2016 12:13:56

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Ik heb het systeem met de regelaar achter het motorblok en een demper in de rail.
Van de drukregelaar lopen er 2 vacuüm leidingen, eentje naar het spruitstuk, de metalen rail naast de benzineleiding.
En een vacuüm leiding onder het uitlaatspruitstuk door naar de luchtinlaat direct na de LMM meter.

Aanleiding is een EFI-231 met een long term fuel out of range.
Druk gemeten op de rail is 2,5 bar die eigenlijk 3 moet zijn.
Loopt wel mee op naar 3 als de motor de toeren in gaat (onbelast).

Als eerste de benzine pomp vervangen.

Druk is helaas nog steeds 2,5 bar maar met het vreemde dat als de motor uit wordt gezet de druk direct naar 3 bar schiet.
Motor loopt stationair ook rommelig, voor de rest loopt het voor zover je het zo kan beoordelen, netjes.

Tijdens het vervangen van de pomp is de accu los geweest en later nog een keertje plat door een brandend binnen lampje dus ik vermoed dat er nog te weinig kilometers gemaakt zijn om de long term melding al weer te generen (lijkt me gezien de 2,5 bar logisch). Mijn BT dongle is defect anders had ik de short term even kunnen bekijken met torque.

Maar de vraag is natuurlijk, is dit logischerwijze de drukregelaar of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

Sbv

Wat is de staat van je brandstoffilter ?

Piet

Ten opzichte waarvan meet je de benzinedruk?

De druk moet 3 bar zijn t.o.v. de druk in het inlaatspruitstuk, niet t.o.v. de buitenlucht.
Als de motor stationair loopt is er in het inlaatspruitstuk een negatieve druk t.o.v de buitenlucht.
De bezinedruk zal dan 3 bar boven deze negatieve druk zijn, ofwel ergens tussen 2 en 2.5 bar tov de buitenlucht.
Zet je de motor uit dan wordt de druk in het inlaatspruitstuk gelijk aan die van de buitenlucht en meet je dus inderdaad dan wel 3 bar tov de buitenlucht.

Vrees dat je je benzinepomp voor niets heb vervangen.

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 10-03-2016 12:23:15
Wat is de staat van je brandstoffilter ?

Vergeten te melden, die is tegelijk met de pomp vernieuwd.

V70geRwin

Citaat van: Piet op 10-03-2016 12:24:47
Ten opzichte waarvan meet je de benzinedruk?

De druk moet 3 bar zijn t.o.v. de druk in het inlaatspruitstuk, niet t.o.v. de buitenlucht.
Als de motor stationair loopt is er in het inlaatspruitstuk een negatieve druk t.o.v de buitenlucht.
De bezinedruk zal dan 3 bar boven deze negatieve druk zijn, ofwel ergens tussen 2 en 2.5 bar tov de buitenlucht.
Zet je de motor uit dan wordt de druk in het inlaatspruitstuk gelijk aan die van de buitenlucht en meet je dus inderdaad dan wel 3 bar tov de buitenlucht.

Vrees dat je je benzinepomp voor niets heb vervangen.

Dat helpt een hoop, dus bij alleen op contact aan (als de pomp al draait maar de motor nog niet) zou dit wel 3 bar moeten zijn.

Pomp vervangen kan nooit kwaad, oude heeft al 305K gedraaid en nieuwe lag al 3 jaar op de plank, en beter vervangen voordat je er stil op komt te staan.

Piet

Citaat van: V70geRwin op 10-03-2016 12:30:08
[Pomp vervangen kan nooit kwaad, oude heeft al 305K gedraaid en nieuwe lag al 3 jaar op de plank, en beter vervangen voordat je er stil op komt te staan.

Dat is zeker waar !!