Volvo 850R sedan, Volvo S60R, Volvo XC70 D5 en de paarse S70 van Rifwachter.

Gestart door rifwachter, 27-08-2011 20:03:11

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Vandaag van GIO de waardeverklaring ontvangen voor de 850R.

Ze hebben de waarde vastgesteld op 5750 euro, ben ik tevreden mee.

Nu dus voor deze waarde casco verzekerd, geeft wel een goed gevoel dat ik dit eindelijk heb gedaan.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Gisteren na 1,5 jaar slaap de S80 T6 wakker gemaakt, met startboost en nieuwe accu naar de garage toe.

Met de startboost op de plus pool en een massa punt de kofferklep kunnen openen, en zo bij de accu kunnen komen, nieuwe gemonteerd.

De S80 starte onmiddelijk, alleen viel na 5 seconden gewoon weer uit!   Dit herhaalde zich zeker 10 keer...
Hierna auto 10 minuten laten staan, en de motor bleef 10 seconden lopen om daarna weer af te slaan.

Na 15 minuten wachten opnieuw geprobeerd, en toen bleef de auto lopen, alles werkt, rijd goed.

Vanmorgen ook gewoon starten en lopen/rijden.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is dit een normaal iets bij een S80 T6 die echt een jaar zonder spanning heeft gestaan, net of de componenten eerst genoeg stroom moeten opslaan alvorens ze goed werken?

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

V70 classic

Citaat van: rifwachter op 29-07-2017 09:47:48
Gisteren na 1,5 jaar slaap de S80 T6 wakker gemaakt, met startboost en nieuwe accu naar de garage toe.

Met de startboost op de plus pool en een massa punt de kofferklep kunnen openen, en zo bij de accu kunnen komen, nieuwe gemonteerd.

De S80 starte onmiddelijk, alleen viel na 5 seconden gewoon weer uit!   Dit herhaalde zich zeker 10 keer...
Hierna auto 10 minuten laten staan, en de motor bleef 10 seconden lopen om daarna weer af te slaan.

Na 15 minuten wachten opnieuw geprobeerd, en toen bleef de auto lopen, alles werkt, rijd goed.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is dit een normaal iets bij een S80 T6 die echt een jaar zonder spanning heeft gestaan, net of de componenten eerst genoeg stroom moeten opslaan alvorens ze goed werken?

Moet ie zichzelf nirt opnieuw inregelen?
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Vulk

Citaat van: V70 classic op 29-07-2017 10:30:12
Citaat van: rifwachter op 29-07-2017 09:47:48

Moet ie zichzelf nirt opnieuw inregelen?

Dat zou kunnen, maar dat hij daarom zou stilvallen?
Zijn er foutcodes? Brandstofrelais die zijn werk niet fatsoenlijk doet/deed?