Lola the Volvo!

Gestart door Thunderstruck, 25-03-2016 23:54:31

Vorige topic - Volgende topic

Thunderstruck

Inmiddels is het interieur ingebouwd, elektrisch verstelbare stoel aangesloten. Foto's volgen nog, beetje te lui en te druk geweest om hier tijd in te steken.

Maar; de knop voor het voorwaarts en achterwaarts verplaatsen van de stoel doet het enkel achterwaarts. Als ik een memory stand indruk dan beweegt de stoel volledig en doet dan ook de voorwaarts en achterwaarts naar behoren. Als ik de schakelaar naar achter schuif dan hoor ik het relais in de stoel klikken en beweegt het geheel. Dit is niet het geval als de schakelaar voorwaarts wordt geschoven, geen klik, geen beweging. Is dit een beetje makkelijk op te lossen, ik gok dat het probleem in de schakelaar zit, echter geen enkel idee hoe dit op te lossen.

Ik hoor graag indien iemand wat weet!

Sbv

Paneel lohalen en de boel eens goed schoonmaken. Microswits hes van bedieningspaneel wat vuil

Thunderstruck

Citaat van: Sbv op 28-06-2016 21:42:09
Paneel lohalen en de boel eens goed schoonmaken. Microswits hes van bedieningspaneel wat vuil

Daar ga ik mee aan de slag, bedankt!

Thunderstruck

Vandaag onderdelen besteld, motorsteun aan de distributiezijde en rondom nieuwe remschijven en blokken. Dus ik kan de komende tijd vooruit!

Thunderstruck

Vandaag herinnering van de RDW gehad dat de Volvo voor 3 september gekeurd moet worden, dus voor de roadtrip (10 september) Komende maanden moet ik dus nog even flink aan de slag met de auto.

Ik merkte laatst op dat het flexibele deel van de uitlaat lek is, nu moet ik hier een oplossing voor vinden. Vervangen van het gedeelte kan maar dan moet ook de katalysator eraan geloven en daar heb ik niet z'n behoefte aan. Nu kan een nieuw flexibel deel er ook gewoon ingelast worden. Iemand hier ervaring mee en ook een indicatie wat het gekost heeft?

BBS

Misschien een gebruikte complete downpijp wisselen van een 10V? Ik denk dat je per saldo goedkoper uit bent....
Volvoloos....

Thunderstruck

Citaat van: BBS op 20-07-2016 20:34:58
Misschien een gebruikte complete downpijp wisselen van een 10V? Ik denk dat je per saldo goedkoper uit bent....

Dat denk ik ook nadat ik er wat over gelezen heb, daar ga ik nu ook naar op zoek. Kan ik tevens ook zelf monteren zonder gelas.

UserID6342

Gebruikte DP met kat voor een 10 klepper kost gemiddeld, hier op het forum, tussen de 50-75 euro (zijn 2 types in)
Nieuw flex stuk kost gemiddeld 50 en dan krijg je nog een uurtje laswerk erbij...

Pakking 9146012 heb je voor beide situaties nodig en kost gemiddeld 1 tientje.

UserID6342

Dave (850 T5 Freak hier op het forum) heeft nog onderdelen van een 10 klepper automaat staan, wellicht ook nog de DP ?

Thunderstruck

Citaat van: Dirk342 op 20-07-2016 21:18:33
Gebruikte DP met kat voor een 10 klepper kost gemiddeld, hier op het forum, tussen de 50-75 euro (zijn 2 types in)
Nieuw flex stuk kost gemiddeld 50 en dan krijg je nog een uurtje laswerk erbij...

Pakking 9146012 heb je voor beide situaties nodig en kost gemiddeld 1 tientje.

Waar zit het verschil dan in? Afhankelijk van bouwjaar of transmissie?

Citaat van: Dirk342 op 21-07-2016 06:30:55
Dave (850 T5 Freak hier op het forum) heeft nog onderdelen van een 10 klepper automaat staan, wellicht ook nog de DP ?

Ik ga hem een PB sturen!

UserID6342

Citaat van: Thunderstruck op 21-07-2016 07:34:30

Waar zit het verschil dan in? Afhankelijk van bouwjaar of transmissie?

Afhankelijk van chassisnummer, met en zonder flex deel in DP. Sommige types hebben het flexdeel in het uitlaatspruitstuk zitten...

Thunderstruck

Afgelopen dagen druk geweest met de remmen rondom. Tevens een motorsteun vervangen die echt aan zijn eind was.

Nu nog een DP vinden waar een flexibel stuk in zit gevolgd door een vierkante flens.

Dus nog opzoek naar een DP met flexibel stuk.

Thunderstruck

Dinsdag even op en neer naar Brunssum om een DP te halen met goed flexibel stuk, dus dat komt goed.

Vanavond een kijker voor mijn E30, ik heb hem te koop gezet omdat ik een nieuw en unieker projectje wil, voorproefje:

Tsja dit is een mini versie maar heeft wel dezelfde exterieur kleur als de auto die ik op het oog heb. De Volvo bevalt mij immers zo goed dat deze niet weg hoeft en enkel vervangen zal worden door een andere Volvo. Vandaar de E30 Baur om met lekker weer in rond te rijden.

henry classic v70

Citaat van: Thunderstruck op 07-08-2016 19:15:05
Dinsdag even op en neer naar Brunssum om een DP te halen met goed flexibel stuk, dus dat komt goed.

Vanavond een kijker voor mijn E30, ik heb hem te koop gezet omdat ik een nieuw en unieker projectje wil, voorproefje:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13876349_1170315276365122_1455005451913084547_n.jpg?oh=9c0156db245e7dc6df996e5ba2c6a001&oe=581708D3

Tsja dit is een mini versie maar heeft wel dezelfde exterieur kleur als de auto die ik op het oog heb. De Volvo bevalt mij immers zo goed dat deze niet weg hoeft en enkel vervangen zal worden door een andere Volvo. Vandaar de E30 Baur om met lekker weer in rond te rijden.

= virus  :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thunderstruck

Citaat van: henry classic v70 op 08-08-2016 15:47:33
Citaat van: Thunderstruck op 07-08-2016 19:15:05
...De Volvo bevalt mij immers zo goed dat deze niet weg hoeft en enkel vervangen zal worden door een andere Volvo....

= virus  :evil:

Ja ik ben bang dat ik het behoorlijk te pakken heb...