Lola the Volvo!

Gestart door Thunderstruck, 25-03-2016 23:54:31

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Wel mee eens !  Bij een V40 is de ophanging nogal berucht, dus kijk deze goed na.  Je kunt een V70N of S60 D5 wel vinden voor 3000-3500 maar je zult altijd rekening moeten houden dat er nog e.e.a. bij komt.

Als voorbeeld; kocht 2 jaar geleden een V70 T5 uit 2003 voor 3500 weg, beetje achterschade erop, maar voor de rest een goed ding.  Schadereparatie koste 600 (was niet meteen nodig), APK klaar maken en nieuwe accu 500. Meteen een nieuwe distributie erom heen 600. De auto houd zich prima maar vorig jaar storing in de snelheidssensor van de GT bak, deze vervangen 150 aan materiaalkosten en verder krijgt het ding ieder jaar zijn beurtjes en APK.

Het kan dus wel om een goeie te vinden, maar dan moet je geduld hebben.

Thunderstruck

Het besluit is genomen, niet het leukste om te doen maar wel verstandig.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,83605.0.html

De komende jaren sparen voor een V90 ?  ;D

Dit betekent overigens niet dat ik verdwijn van dit forum, aangezien ik nog steeds gek ben op deze panzers!

Thunderstruck

Vanochtend proef gereden in een C30 1.6d uit 2008, we konden het niet eens worden over de prijs dus laten staan. Maar de knoop is wel doorgehakt, het wordt een C30! Het rijden in de C30 voelde goed en vertrouwd!

Sbv

Thunderstruck

Citaat van: Sbv op 11-02-2017 13:21:01
C30 rijdt prima maar is erg klein

Klopt, maar het is ook een auto voor het woon en werk verkeer en ik rijd altijd alleen. Verder groot genoeg voor de komende 3 jaar! (Want koters enzo)

Thunderstruck

Zojuist ook nog even mogen sturen in een V90 D4... wat een fantastische machine is dat!

UserID6342

C30 tijd gewoon goed, maar zou een beetje voorzichtig zijn met die 1.6D motoren....  Dan kun je beter voor de 2.0D gaan.

Thunderstruck

Citaat van: Dirk342 op 11-02-2017 17:16:29
C30 tijd gewoon goed, maar zou een beetje voorzichtig zijn met die 1.6D motoren....  Dan kun je beter voor de 2.0D gaan.

Staat genoteerd!

Sbv

nee joh D5 rulez  ;D heb er 2 jaar en 110000 km mee gereden

UserID6342

Helemaal mee eens qua motor ! ;D.  Maar dan denk ik toch dat hij goedkoper uit is met een S60/V70N met een D5 blok als een C30 met D5.....

Thunderstruck

Mijn Panzer is verkocht, de auto blijft op het forum!

Thunderstruck

Het Panzer staat inmiddels op antraciet kleurige columba's, allerlei zaakjes aangepakt en ook de lak wordt goed onder handen genomen. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er zelfs een spoiler is aangekocht!

Thunderstruck

Ondanks dat ik zelf een Italiaanse hoop stront heb gekocht om elke dag 220 km te dieselen, hebben we sinds vandaag als 2e auto een Volvo V40 uit 2003 gekocht. Foto's volgen snel! Maaaaaaar..... dat is niet alles! Samen met 2 andere vrienden heb ik een 855 gekocht! En niet zomaar 1, een ex-service wagen, Panzer 2.0!

Thunderstruck

De foto's zoals eerder beloofd:

De V40 uit 2003:

Het nieuwe Panzer waarmee we o.a. de Carbagerun zullen gaan rijden in de zomer!

preparatie is reeds gestart:

Komende dagen moet het panzer nog voorzien worden van nieuwe banden, nieuw flexibel uitlaatstuk en een relais 103.

V70geRwin

Gave bak voor de run en die Italiaanse dieseltjes is nix mis mee hoor  ;)