De Groene tuinman stelt zich voor.

Gestart door degroenetuinman, 03-04-2015 08:07:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

degroenetuinman

Goeiedag, De Groene Tuinman stelt zich voor met zijn werkauto: Volvo 850 tdi, estate, 1996, dark olive pearl, in bezit sinds 2011. Bevalt uitstekend, veel aan gedaan, alles doet het, behalve de airco, kan de stad Utrecht niet meer in, slooppremies worden aangeboden tot 1 juli, zonde! Naarstig op zoek naar alternatief: 850 estate zonder airco, met open dak op lpg-3 of benzine of een 850 T-5!

portlock

Hoi Groenetuinman welkom op het forum

Fotos worden altijd gewaardeerd en wat is de km stand van je diesel?
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

626Ronin

#2
welkom, waarom zoek je zonder airco? je kan hem ook uitzetten?
los van de slooppremie: de GROENE tuinman in een roetmobiel?!
#rokenkanechtnietmeer
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

degroenetuinman

Ok, werk met accu-gereedschap en geen gif, maar minder fijnstof kan ook, dus proefritjes gemaakt in v70 en xc70, wat een slome bakken zijn dat, zachte wiebelige vering, bekleding laat her en der los, nee dan liever een 850, rondgereden in open dak versies zonder airco 2.5, benzine, goeie ruime versnellingen, lekker lichte auto's. Of ik hou de tdi, laat airco maken bij ene Peter in Eindhoven, kost €1000, voor alles, en dan ook nog een webasto open dak van 1899!

626Ronin

maar met airco in je TDI kan je nog steeds de stad niet in..
een XC70 is wel zwaarder, alle andere V70 nog steeds tientallen kilo's lichter dan jouw TDI.. wat voor motoriseringen heb je geprobeerd? moet je weeer een DOP? (past wel bij de bedrijfsnaam natuurlijk) jij gaat ook voor de bijtelling begrijp ik? en er hangt zeker ook een kar achter? dan snap ik dat je van een TDI naar een NA benzine "sloom" noemt, dan zou je toch minimaal een T moeten hebben denk ik..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

degroenetuinman

Nee, maar dat groen links dicteert hier, stuit me tegen de borst, want toen ik eens een tuin in de stad deed, kwamen ze met een groene volvo langs om posters te plakken, waarop ik vroeg waar de bakfiets was, nee dat was ze te veel moeite, en mag ik de stad niet meer in! Met fiets gaat ook. Bijtelling ja, ook weer zo'n regel, blijf lekker dieselen, egr klep afgedopt, motor bijna perfect, nieuwe vacuümpomp door Pul geplaatst, keerkring nokkenas lekt, moet bij distributie over 20 k, T schijn niet handig te zijn op gas, of er moet iets moois voorbijkomen, dus groen, open dak, airco perfect, toch weer een tdi? Moeilijk om steeds door jezelf heen te kijken, als je gewoon eens een andere auto wilt, terwijl het eigenlijk niet nodig is, op naar de half miljoen.....

626Ronin

de non-turbo V70 (de laatste classics) zijn mogelijk goed te chippen naar 180 pk, ook op gas, zie voor meer info evt. het V70 forum en sponsors daar.. als je een tamme 140 pk vindt die verder leuk is, gas erin en naar de tjoener! geen turbo, toch gang..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

V70geRwin

De 2.5t lijkt nog het beste op je dieseltje qua trekkracht onderin.
De ongeblazen benzine versies moet je voor gang echt op toeren rijden idd.

Succes met je overpeinzingen ;D

degroenetuinman

Alweer een jaar verder en ieder jaar zo'n €3000 aan onderhoud van de garage, een volvo-specialist, moet ik geen tweede auto, zodat ik risicoloos zelf eens kan gaan sleutelen, zodat er altijd een in de race blijft, of ben ik dat dan weer kwijt aan mrb en verz (€1200 per jaar benzine 850)? Verder inderdaad de half miljoen km gepasseerd, rij nog steeds in kringetjes om de milieuzone, met uitstapjes naar lommerijke gebieden in de omgeving (grote tuinen!), heb een highspeed ebike aangeschaft voor allerlei kleinere klusjes, en een grote hakselaar voor in de volvo, om minder heen en weer te rijden met takkezooi, nu komt de apk er weer aan (zweet het stuurhuis of lekt het, kan zomaar €800 schelen) dus weer rondneuzen en her en der proefritjes maken, zo'n 2.5 T nog niet gedaan, lijkt wel mooi met max koppel bij 1600 toeren, maar ook de T-5 heeft een laag max koppel van 2000, ook uitproberen. Kan alleen andere benzine auto icm gas, ivm kosten, gas is toch het goedkoopste.

degroenetuinman

#9
even nog reageren op mezelf, vandaag een 850 ook dop gekocht 144 pk 10 kleps, 85000 km op de teller, nap! ben er dik mee!!