Motor Revisie B5234T5

Gestart door Marijn Degens, 02-04-2016 14:58:39

Vorige topic - Volgende topic

Jurijn R

Idd. Sputter lagers zijn per stuk €49,-

Martijn_B

Ik zou het blokje lekker dicht laten. heb je ook geen risico op fouten bij montage. gewoon goed zoeken naar een blok met lage km stand die fris is en liefst wat jonger.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Marijn Degens

Citaat van: Martijn_B op 09-04-2016 13:01:11
Ik zou het blokje lekker dicht laten. heb je ook geen risico op fouten bij montage. gewoon goed zoeken naar een blok met lage km stand die fris is en liefst wat jonger.

Maar wel een 2.4 blok neem ik aan. In dat geval hou je toch grotendeels dezelfde montage "uitdagingen"? Ben je bang dat er tijdens het reviseren (uithonen etc.) mogelijk dingen fout kunnen gaan?

kevinwalter

Ik was 189 euro verder voor 5 setjes sputterlagers van Glyco.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

volvobaksteen

http://www.estateservices.nl/motor/pakkingen/koppakkingset-850-92-alle-2-0-ltr-2-3-turbo-3099.html

hier alle pakkingen seals o-ringen enz compleet set 184 dat zijn de kosten niet

krukas lagers
http://www.acm-ab.se/crankshaft-bearing-volvo-white-engine-5-cyl/1481-0

en dit zijn glyco kosten 103€  en als je de juiste lagercode doorgeeft krijg je de goeie

drijfstanglagers
http://www.acm-ab.se/conrod-bearing-white-engine-5-cyl-sputter-/2990-0

kosten 158 euro

dus degene die ze voor 5 tientjes de stuk haalt is mooi slim bezig

Piet

Mooie prijs voor die Elring set. Maar die zou ik nooit nemen.
Geef je zo veel geld uit voor een blokrevisie ga je er toch geen aftermarkettroep in doen.
Zeker niet als je ook nog tuningsaspiraties hebt.
Het is al snel goedkoop is duurkoop bij een blokrevisie.

Die lagerschalen lijken me wel interessant.

volvobaksteen

mjah heb nooit last gehad van elring prima spul keerringen gaan zelden lek  zolang je je carterontluchting maar voor mekaar heb
lekker eraf slopen en aftermarket een fatsoenlijke pot erop goeie slangen en daarbij de 2de oliedop eruit batsen en daar ook een carterontluchtleiding op bouwen

en de rest van o-ringen en pakking is gewoon goed spul alleen de koppakking moet je weggooien en een stalen s60r van 2013 voor nemen

De arp bouten en drijfstangen met zuigerpakket is hier ook goed te doen kost de helft van wat je bij ons betaald
je kan de site in het engels zetten overigens

de prijzen kan je delen door 9,3 dan heb je de euro prijs
op deze manier valt er best een grappig blokje te bouwen die veel kan hebben voor niet al te veel geld

enige duurmakers zijn dartons en blok compleet opnieuw lijnboren dat was zo beetje net zo duur als alle onderdelen :eusa_wall:

Piet

T'is een interessante winkel daar in Zweden :)
Zolang je geen aspiraties hebt voor 700+ pk zijn Dartonsleeves ook helemaal niet nodig.
Opboren naar 1e en 2e maat met bijpassende zuigers kost ook  ff wat, maar dan heb je wel een zo goed als nieuw (onder)blok waar je zeker van weet dat ie ook vermogen kan leveren zonder een giga blowby.

Of, zoals Martijn-B ook zegt, een nieuw tyoe blok proberen te vinden met (zeker) weinig km en die gewoon dicht laten.
Kon nog wel eens het meest efficient zijn kwa tijd en kosten.
Je moet dan alleen wel zo'n blok zien te vinden.

Marijn Degens

Ik ben er nog niet uit :eusa_think:.. Nieuw blok met oude kop of volledig nieuw blok. Wel of niet reviseren.... Dit is wel een leuk blok: http://www.autoparts24.nl/item.php?ID=D_0133_505228

Uit 2007 en slechts 115km gelopen. Alleen de prijs... 3200 euro. Dat is dan weer beetje jammer...  Met 115km durf ik het wel aan om het blok dicht te houden, wat inderdaad een boel tijd en geld zal besparen.

Piet

Ik snap die combinatie nieuw type blok met oud type kop niet helemaal...

Marijn Degens

Citaat van: Piet op 09-04-2016 22:54:54

Ik ga inderdaad vanaf nu op zoek naar een B5244T5 blok met maximaal 100k KM, geen revisie verder nodig dan.

volvobaksteen

nou het zal een uniek zijn als je zo blok vind
ik vertrouw dat soort praktijken niet  km standen die je niet terug kan lezen onderhouds history dat soort dingen
een blok met een ton op de klok kan net zo goed afgeragd zijn als 1 met 4 ton op te teller

meeste volk is tegenwoordig niet meer te vertrouwen en denken alleen aan pegels in eigen zak al moeten ze ervoor liegen en bedriegen
heb wel een blok in me handen gehad die had zogenaamd 60.000 gelopen met volle moed ingebouwd en dan erachter komen dat er 1 cilinder bijna 50% compressie verschil had en alsnog revisie nodig had

ik zou lekker voor 3 tot 500 en degelijk motortje opsnorren
en die voor 2 a 3000 lekker naar eigen smaak opknappen
ben je in elk geval zeker dat alles goed is

UserID6342

Citaat van: Marijn Degens op 09-04-2016 22:57:36
Citaat van: Piet op 09-04-2016 22:54:54

Ik ga inderdaad vanaf nu op zoek naar een B5244T5 blok met maximaal 100k KM, geen revisie verder nodig dan.
En jij vertrouwd de slopers allemaal op hun blauwe ogen ?  Afgelezen kmstand 110.000, ze vergeten er alleen bij te vermelden dat het miles zijn.  Alle onderdelen, inclusief motoren hebben praktisch niets meer gelopen als een 100 dkm, want het kaartje wat erop zegt klopt ???

Piet

Tja... alleen als je zelf reviseert ga je op zeker.
Zou ik ook doen, sterker nog... heb ik ook gedaan.

Je kan wel eens geluk hebben, ik had van een forumgenoot een motor overgenomen waarvan het plan was die zolang in mijn C70 te zetten terwijl ik de originele motor zou reviseren.
Die motor bleek in nog zo'n uitstekende conditie te zijn dat ie er nu al weer 10.000 km inzit en ik van revisie af heb gezien.
Maar dat was dan van een forumgenoot die allang zijn betrouwbaarheid had bewezen en bovendien hebben we die zelf ook uit de donorauto uitgebouwd.
Maar van een sloper... nee... da's echt wel een flinke gok met kleine winkans.

de Boeing

Ik zou ook een beetje uitkijken met de geadviseerde km standen (een redelijk veilige aanname is idd dat je het x1.6 moet doen omdat het miles waren). Het overgrote deel wat wordt aangeboden komt idd vanuit UK en 90% daarvan zijn ex-police auto's:

http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V70-ESTATE-SE-T5-2-4-06-06-REG-APRIL-17-MOT-178-000-MILES-WITH-HISTORY-/111961026254?hash=item1a1165aece:g:O2sAAOSwyjBW6Bem

dus als donor auto wit was zonder enige opties in het interieur kan je er zo goed als zeker van zijn dat het afgedankte politievoertuigen betreft (zullen wel goed onderhoud hebben gehad maar zijn tijdens hun leven ook niet gespaard + nog eens x aantal stationair draaiuren...). In mijn blog staat mijn volledig zoektochtverhaal ...