Altijd die olie discussie, om de 10dkm of 15dkm

Gestart door RoelvanHoof, 04-07-2024 19:21:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Hallo Iedereen,

Die olie erop nieuw inklestsen.
Mijn dame heeft nu 507 dkm aangetikt.
Ik dacht zo nu haar te verwennen telkens om de 10 duizend t soepelste te laten gaan.

Ik hoor jullie mening wel, thanks

Met een vrolijke groet

By the way, mannol op je automaten bak doet echt wonderen
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelNL

Prima idee, ik doe het ieder jaar(vaak minder dan 10dkm) of bij de 10dkm.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

volvobug

#2
10V op LPG om de 45K km.

R op LPG om de 30K km.

Goedkoopste meuk die er is inkieperen voor snelweggebruik.

Citaat van: RoelvanHoof op 04-07-2024 19:21:04...
By the way, mannol op je automaten bak doet echt wonderen
Mannol in de bak doet het nog beter ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

Ik heb ondertussen toch ook al wat 850 ervaring (bijna 300k), eerst deed ik ook altijd heel lang tussen 2 wissels (want lpg en verse olie bijvullen, zweterig blok en uiteindelijk drijfstanglagers eraan...). Nu doe ik al 120k iedere 5 á 6000 km nieuwe olie met flush en dat bevalt heel goed (blok lekt geen olie, dus ook niet bijvullen en carter ventilatie lijkt ook veel schoner te blijven...) De kosten zijn het niet, met beetje zoeken vind je deftige olie voor minder dan 5 euro per liter (niet in 1L flesjes natuurlijk)

RoelvanHoof

Citaat van: de Boeing op 07-07-2024 13:51:28Nu doe ik al 120k iedere 5 á 6000 km nieuwe olie met flush en dat bevalt heel goed (blok lekt geen olie, dus ook niet bijvullen en carter ventilatie lijkt ook veel schoner te blijven...) De kosten zijn het niet, met beetje zoeken vind je deftige olie voor minder dan 5 euro per liter (niet in 1L flesjes natuurlijk)
Oké!
Olie met flush, flush ??
Over welke deftige olie heb je het dan?
Fijn te horen😁
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

V70R^2

Gewoon lekker vaak verse olie inderdaad, toen ik nog 50.000km per jaar deed was dat ook om de maand een beurtje, inmiddels de V70R en V70 T5 beide op 500.000km gezet op LPG, nochthans zonder problemen waarbij groot onderhoud motorisch nodig was. Simpelweg beurtjes en distributieriemen.

Persoonlijk hanteer ik 10.000km, tot dan blijft de olie en zijn additieven de boel schoon houden, daarna zie je het vuil zich opstapelen en niet meer mobiel blijven.

Ik trek nogsteeds wekelijks motorblokken open voor revisie, en het verschil tussen een auto met 10.000km beurtjes en langere termijnen is enorm, 500.000km en 10.000km beurtjes is bijzonder genoeg nog gewoon mooi schoon van binnen.
250.000km en 20k km beurtjes, verzadigd en vol troep...

de Boeing

yes, gewoon vaak wisselen, is de kost niet!

Ik doe 5W40 erin, net voor oliewissel doe ik er klein beetje ATF bij (rode versnellingsbak olie). Daar rij ik dan voorzichtig een paar km mee en laat dan de olie af (komt er altijd zwart uit dan). Nieuwe olie+filter en op naar de volgende wissel.

RoelvanHoof

Citaat van: volvobug op 05-07-2024 11:38:42Goedkoopste meuk die er is inkieperen voor snelweggebruik.
Mannol in de bak doet het nog beter ;D
Oké Mannol ook voor oliewissel welke 5W40 ?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

rjverbrugh


RoelvanHoof

Top!
Elke 10dkm voor de blije rijder 😁

Jullie al eens meegemaakt dat het contact slot 'alleen' in de ochtend hapert?
Soms 1 keer, soms niet, soms 4 tot 5 keer en de rest van de dag niet How can  ??? 
Vocht op de pin?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio