ratelend geluid

Gestart door Sportline, 23-03-2005 03:17:15

Vorige topic - Volgende topic

Sportline

Hallo Volvo knallers!!

Vandaag tijdens mn terugrit van mn werk!!!
Van het op het andere moment schakelt mn Volvo 850 (sportline uit 95 5 cilinder 2.5 10v) uiterst stroef. Ook als ik mn koppeling ingetrapt houdt dan hoor ik een ratelend geluid...

Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen en wat het ongeveer gaat kosten??

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

thuur

Lekkere werktijden heb jij ;)

Ik zou eens beginnen met de koppeling te ontluchten. Lijkt erop dat je koppeling niet is vrijgekomen tijdens je terugrit. Is het probleem nog steeds aanwezig (koude auto), of is/was het alleen met de auto op bedrijfstemperathuur?

Is het vooral de 1 en R?

Gr 8)

Reitse

Ergens komt het me bekend voor... zoekfunctie ff goed uitproberen, is volgens mij al es eerder langsgeweest...

Sportline

Hoi Thuur!

Het is idd de 1  en zn r die bijna niet te schakelen zijn.
De koppeling ontluchten......is dat makkelijk zelf te doen (al ben ik geen sleutelaar) of moet ik dit bij mijn Volvo dealer laten repareren??

Groetjes!!

thuur

Citaat van: Sportline op 23-03-2005 13:35:26
Hoi Thuur!

Het is idd de 1  en zn r die bijna niet te schakelen zijn.
De koppeling ontluchten......is dat makkelijk zelf te doen (al ben ik geen sleutelaar) of moet ik dit bij mijn Volvo dealer laten repareren??

Groetjes!!

Zoals Reitse zegt, even zoeken. Staat een heel mooie beschrijving op dit forum. (En ook een verhaal over waar/hoe het mis ging en hoe dat dan weer is op te lossen ;). Ook staat er vast wel ergens bij wat het nog meer kan zijn als het ontluchten niet gaat of geen oplossing biedt....)

Je moet zelf beoordelen of je het aandurft ;)

Suc6 en we horen graag de vorderingen!

Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 23-03-2005 14:21:47
Citaat van: thuur op 23-03-2005 14:18:18
Ook staat er vast wel ergens ...

dat niemand de echte oplossing wil weten.
;)

Maar als echte Hollanders proberen we eerst de goedkope oplossingen, Ludo ;D

Die ringen heb je niet zomaar vervangen, wat denk je wat een werk dat is.. ;)

Gr 8)

Sportline

Hoi Thuur! Vandaag weer eens geprobeerd te rijden. En wat blijkt? Geen problemen meer....totdat de motor warm was. Nu heb ik weer hetzelfde.

thuur

Citaat van: Sportline op 29-03-2005 10:23:53
Hoi Thuur! Vandaag weer eens geprobeerd te rijden. En wat blijkt? Geen problemen meer....totdat de motor warm was. Nu heb ik weer hetzelfde.

Tja, er zijn toch meer Volvo's met deze klachten. In deze draad wordt hetzelfde besproken (incl. oplossingen), ik heb er ook geschreven hoe ik er mee om ga:
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=23;action=display;threadid=7351;start=msg110765#msg110765

Gr 8)

Sportline

Vandaag de auto maar naar de Volvo dealer (Buitenweg Hilversum) gebracht. Koppeling ontlucht maar mocht niet baten. Nou meneer dat wordt dan een nieuwe koppeling en dat gaat u 898 euro's kosten. ....slik...nou doe dan maar....toch duur die Volvo's

mehn

Citaat van: Sportline op 05-04-2005 14:06:23
Nou meneer dat wordt dan een nieuwe koppeling en dat gaat u 898 euro's kosten.

Dat kan goedkoper!

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

reneetje

Citaat van: Sportline op 05-04-2005 14:06:23
Vandaag de auto maar naar de Volvo dealer (Buitenweg Hilversum) gebracht. Koppeling ontlucht maar mocht niet baten. Nou meneer dat wordt dan een nieuwe koppeling en dat gaat u 898 euro's kosten. ....slik...nou doe dan maar....toch duur die Volvo's

Hoeveel km staan er op dan?
Met of zonder (karre) vrachten?
Moet toch iig boven de 250 dkm zijn in het slimste geval.
(4 ton met de zelfde platen komt ook regelmatig voor hoor)
Is niet je koppelingscylinder naar de haaien ?

Rene ;)

Sportline

Hoe en waar kan dat dan goedkoper??
Volvo dealers rekenen toch de zelfde prijzen? Ik ga echt niet zelf de motor ontmantelen. En zeker niet naar een beunhaas.

Sportline

Nee...want hij heeft nog prima weerstand met intrappen...en ik heb m net na laten kijken door de dealer en die zei dat de drukgroep verder prima was.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: