koplamp zit los!!

Gestart door gysbert, 28-03-2005 20:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gysbert

Hallo ik heb een volvo 850 glt 92,

Ik zou even een pitje voor dim/groot licht vervangen, blijkt dat de hele koplamp los zit. Dit houdt in het gedeelte in de plastic kap, het ijzeren gedeelte waar de pit in zit. Dit houdt dus in rijd je over een hobbel weg dan gaat de pit omhoog en weer omlaag. Lekker irritant. Dit houdt dus ook in dat de schroef waarmee je de koplamp hoogte instelt het niet doet. Wie kan mij helpen?
Hoe krijg ik de lamp weer vast op een manier dat de schroef om de hoogte van de lamp in te stellen het ook weer doet.

met vr gr
gysbert visser
damwoude friesland

reneetje

De koplamp zit er als het ware ingeclickt, en met het weer terugplaatsen van de nieuwe lamp heb je waarschijnlijk de koplamp uit de "vergrendeling" gedrukt.
Is vrij simpel op te lossen door de metalen schuifjes die het glas met de unit verbinden, allemaal te demonteren. De onderste ( 2 dacht ik zo ) tussen de bumper en de lamp zijn vrij moeilijk los te krijgen , maar je moet ze verschuiven naar de rand , dan wil het net.
Lukt je dit niet , dan zul je de koplamp eruit moeten schroefen.
Iig als je de  metalen schuivjes los hebt kun je simpel de unit weer terug "clicken"

Is ff prutsen , maar is te doen..........

Sucses..

Rene ;)

thuur

Citaat van: reneetje op 28-03-2005 22:26:02
De onderste ( 2 dacht ik zo ) tussen de bumper en de lamp zijn vrij moeilijk los te krijgen , maar je moet ze verschuiven naar de rand , dan wil het net.
Lukt je dit niet , dan zul je de koplamp eruit moeten schroefen.


Mocht het niet lukken moet je even de sierstrip onder de koplamp eraf trekken (naar je toe). Heb je hier nog een wissertje zitten: even armpje eraf, strip los trekken en je kunt zo het glas demonteren/monteren. Koplampwisserarmpje vast zetten doe je door het armpje net onder de eindstop te zetten en vast te draaien. Als het armpje vastzit, til je het over de eindstop zodat het goed zit. Strip kun je weer vastklikken.


Gr 8)