850/240

Gestart door bassman, 19-05-2005 13:09:29

Vorige topic - Volgende topic

bassman

Hi, even voorstellen. Mijn naam is Bart, en ik ben een toekomstig 850 bezitter.
Ik zag ergens in dit forum iemand die de tip gaf een 240 estate te gaan rijden tot de 850 werkelijkheid is.
Ik bevind me dus in dat voorstadium. ;D
In het verleden Amazone en V40 gereden (hoewel de laatste door sommigen als DAF gezien wordt).
De 240 Estate is een betrouwbare goede auto, maar wel erg traag (2.3i automaat). Bovendien mis ik de uitrusting van een iets modernere auto (airco enz).
Dus mijn zinnen gezet op een 850. Inmiddels begrepen dat het een 2,5 20v moet zijn (liefst estate).

Ik lees steeds verschillende berichten over de dorst van deze auto, kan er iemand iets zinnigs zeggen over verbruik onder normale omstandigheden, dus geen zware voet, maar zeker ook geen stationair in zijn 5? ::)

Volvo comfort

Hey bart,

Leuk autoverleden heb je..

Over het verbruik van mijn wagen V70 2,4 20v 140pk kan ik je zeggen dat dat wel mee valt..

Ik had een V40 2.0t daar zat echt een draaikolk in de tank ..

Bij mn V70 vind ik dit wel meevallen.
En ik kan best wel eens met een zware voet rijden ;D

Wel weet ik uit ervaring dat bij een V70 R de draaikolk best wel snel aanwezig is. 8)

Veel sucsess met je zoektocht

gr. Koos

beezz

Er is een draadje met verbruikcijfers ( zoekfunctie) maar volgens mij zat iedereen tussen de 1 op 7 ( zware voet ) en 1op 11 ( bijna alleen snelweg en stationair in 5)
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

bert850

He Bart, ik zit met mijn 2.5-20v op 9.5liter per 100 km.
Dit is het gemiddeld verbruik over ongeveer 4000 km, dat viel mij dus erg mee omdat mijn vorige volvo ( 740 ) 1 op 7 liep, wel op gas maar toch.
Bert

Frans Harkema

Mijn 850 20V automaat station, over een afstand van 6500 km, gem. verbruik 1:9,8. Daarbij rij ik veel korte stukken.

bassman

Bedankt voor julie reacties.
Heb het draadje met verbruikcijfers inderdaad gevonden.
Vanaf morgen kan ikzelf gaan meten, Ben inmiddels namelijk de ,best wel, trotse bezitter van een 850 2.5 10v Estate in de kleur Bordeaux. Helaas geen GLT, maar wel electrische raampjes rondom, billenwarmers en een ecc.
Het zal wel niet zo dramatsich worden als het verbruik van mijn 240 automaat, die lust em wel tussen 1:6 en 1:8.

mathh

Citaat van: bassman op 31-05-2005 16:41:08
Het zal wel niet zo dramatsich worden als het verbruik van mijn 240 automaat, die lust em wel tussen 1:6 en 1:8.

Hmmm... dat zijn v70r awd waarden (met zware voet) ;)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18