Wie heeft de grootste?

Gestart door arjenT5R, 07-04-2016 14:21:02

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Vulk op 07-08-2017 19:01:07
Ik heb een Vialle LPI systeem met een tank waar netto een 40l in kan. Dat is 44 of 48 bruto geloof ik?

Hoezo, geloof ik.  ???  ;D

Je hebt toch wel papieren van je installatie?.  ???
Daar staat de inhoud op vermeld.
En op de binnenkant van de tank is het ook ingeslagen.
Of is het zóveel moeite om even te kijken/lezen?.

NinaPaul

Citaat van: arjenT5R op 07-08-2017 20:49:34
Citaat van: NinaPaul op 07-08-2017 19:52:43
Citaat van: arjenT5R op 20-04-2016 10:19:51

...
Als je actieradius een probleem vind kun je ook altijd de 80% vulstop nog wat verbuigen naar 90 % ofzo.
...

Het mag officieel niet ;) maar mijn 72 liter ringtank (bruto) ook aangepast (door de inbouwer) en daar past 63,5 liter in (dus ~ 88% vulling).
Tank dan rond de 500km, maar heb er al eens 618km uit weten te halen.

EDIT: overigens ook zo een "ufo-tank" ofwel "ringtank zonder gat"

Heb jij LPI NP?

Ik heb hem verbogen naar 92 procent ofzo past dik 70 liter in  ;D

Sorry, nee, dan is de tank 5 liter kleiner (ivm pomp) het ging hier over onze GLT handbak die heeft prins VSI 2.0 installatie.
(Met de GLT automaat heb ik wel lpi, maar dat is gewoon een 85 liter cilinder tank achter de stoelen, de cabrio heeft een 58 liter ringtank (dus met gat) en geen bagageruimte meer :D, V70 is naar familie toe gegaan)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: Ludo op 07-08-2017 21:29:09
Ik heb een Vialle LPI systeem met een tank waar netto een 40l in kan. Dat is 44 of 48 bruto geloof ik?

Hoezo, geloof ik???  ;D

Je hebt toch wel papieren van je installatie?.  ???

De bruto waarde interesseer me gewoon niet. ;D
Ik heb vooral interesse naar wat er netto in kan. :

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: Vulk op 07-08-2017 22:33:40

Hoezo, geloof ik???  ;D

Als het niet interessant is, zal je het ook nooit kunnen weten.  :eusa_doh:
Netto is nooit meer dan bruto.

Vulk

Citaat van: Ludo op 07-08-2017 22:39:58
Citaat van: Vulk op 07-08-2017 22:33:40

Hoezo, geloof ik???  ;D

Als het niet interessant is, zal je het ook nooit kunnen weten.  :eusa_doh:
Netto is nooit meer dan bruto.

Zo slim ben ik nu ook wel. ;D

BBS

Hoeveel er in kan?

Voor EUR 24,-  ;D ;D
Volvoloos....

NinaPaul

Citaat van: BBS op 08-08-2017 08:47:22
Hoeveel er in kan?

Voor EUR 24,-  ;D ;D

Handig, aan de NL snelweg een 32 liter tank, maar tank je landelijk in BE dan groeit jouw tank naar 70 liter.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Citaat van: NinaPaul op 08-08-2017 09:12:43
Citaat van: BBS op 08-08-2017 08:47:22
Hoeveel er in kan?

Voor EUR 24,-  ;D ;D

Handig, aan de NL snelweg een 32 liter tank, maar tank je landelijk in BE dan groeit jouw tank naar 70 liter.
Nou nee, als ik verder weg ga tank ik hem af en bij terug komst ook. Het tankstation zit letterlijk 100 meter verderop bij mijn huis.
En aangezien het best een van de goedkopere pompen is...... Tanken aan de snelweg doe ik navenant nooit, als het dan toch moet dan tank ik zoveel dat ik net aan thuis kan komen ;)
Volvoloos....

)()()sT

Pfff, wat een gekruidenier. Als ik op een langere rit een keer duur moet tanken dan is dat maar zo  :eusa_doh:

leons850

Citaat van: )()()sT op 08-08-2017 10:30:57
Pfff, wat een gekruidenier. Als ik op een langere rit een keer duur moet tanken dan is dat maar zo  :eusa_doh:

TJa, sommige mensen (moeten) maken zich daar druk om.
Mijn vriendin kwam er achter dat een pomp vlak bij haar werk heel goedkoop was maar dat ze dan met 't zelfde aantal liters veel minder ver kwam.
Aangezien 't wel iets om was, is ze daarna maar weer gaan tanken bij de BP om de hoek.
Is iets duurder maar komt/kwam ze wel verder mee.

Nu moet ze bij BP tanken ivm tankkaart. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Pfff, wat een gekruidenier. Als ik op een langere rit een keer duur moet tanken dan is dat maar zo  :eusa_doh:
Is geen gekruidenier. Maar 25-28 ct/liter meer betalen terwijl de goedkopere pomp letterlijk om de hoek zit?  :eusa_doh:

Als we met de auto gaan rijd ik er aan voorbij ;)
Volvoloos....

NinaPaul

Pfff, wat een gekruidenier. Als ik op een langere rit een keer duur moet tanken dan is dat maar zo  :eusa_doh:

Ja, sommige mensen :D net zoals dingen bestellen op Ali Express om een paar euro te besparen, of nog erger, kijken of je dan ook nog onder de belasting uit kan komen.....

Niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten, waar de één wil besparen kan de ander extra geld uitgeven uit b.v. hobby. Laat iedereen gewoon in zijn waarde (pun intended).
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Mijn vriendin rijdt dik 60.000 per jaar op lpg en ik 30.000 (in 6 maanden) reken maar dat wij flink kruidenieren hoor.

We hebben altijd alle kinderboeken van de totall minstens 3x, kast staat vol met kristal glaswerk en we hebben altijd gratis koffie bij de texaco  ;D

Als de tijd er is steken we vaak bij roosendaal even de grens over is ongeveer 10 km omrijden.
Maar dan zit je aan prijzen onder de 40 cent dus. Als je 70 liter kan tanken waarom niet.....
60K per jaar is zeg 7.000 liter lpg is nog een flink bedrag hoor stiekem. En ruwweg 1x per 3 dagen tanken?

Laat ons maar lekker kruidenieren hoor... er is nog een bepaalde funfactor aan te halen ook. We hebben beide een brandstof prijzen app en scheppen vaak tegen elkaar op over de goedkoopste lpg  ;D.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

...als er prijzen zichtbaar zijn bij een pomp kijk ik ook altijd wat lpg kost  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4