lampje automaat T5R

Gestart door jules, 05-04-2005 10:56:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jules

Ik heb het volgende probleem:
Na een aantal kilometers snelweg met mijn T5R ('95) gaat het automaat-pijltje knipperen. De automaat schakelt dan niet meer terug en blijft in z'n vier hangen. Na vier keer het contact aan en uit stopt het knipperen en schakelt de bak weer normaal. Na een aantal kilometers komt het probleem weer terug.
Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen ?
Groet Jules.

konniekip

hmm, kan een defecte solenoid klep zijn, of je PNP-switch is de geest aan het geven. Storingscodes uitlezen dus!

jules

Hallo konniekip, bedankt voor de reactie, maar solenoid klep of PNP - switch zeggen mij helaas (nog) niets. Klinkt wel ernstig en kostbaar !?
Moet ik voor het uitlezen van de codes naar de dealer ?
Groet Jules.

jules

Ludo, helaas nog geen tijd gehad.
Moet er uitgelezen worden als de storing zich voordoet ?
Op dit moment is er niets aan de hand omdat ik na de laatste storing het contact vier keer aan en uit heb gezet, waarna de storing verdwijnt. Heeft uitlezen dan toch zin?
Groet Jules.

Jort

Helaas heb ik hetzelfde probleem gehad vorig jaar.

Ik was lekker aan het rijden en in eens had ik geen versnellingen meer.
Die van mij beleef in z'n 3 hangen.

Een tijdelijke oplossing was, wanneer de motor uit is, de automaat keuze hendel van z'n P naar z'n 1 en terug heen en weer bewegen en dat 3 keer of zo.
Wat er dan gebeurt is dat je PNP-Switch weer even wordt "Schoongemaakt". Het is namelijk (waarschijnlijk) je PNP-Switch.

Deze zorgt ervoor dat je in de juist versneling staat. Hij zit op je bak onder je lucht filter.

Kijk hier eens:
http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php

Dan ga je naar Repair and Maintanance.
Daar treed je binnen door op het plaatje te drukken.
Dan ga je naar Transmissions en binnen transmissions ga je naar de PNP-Switch.

Allereerst wordt er dan een uitleg gegeven over de symptomen van het probleem. Lees het maar eens, word je een stuk wijzer van.

Daarnaast kost een PNP-Switch ongeveer 50 Euro, dus dat zal je de kop niet kosten. Helaas is het vervangen wat meer werk en nog erg precies ook.

Maar, zoals eerder gezegd, eerst even uitlezen.

Succes.

Jort.

911sap11

Daarnaast kost een PNP-Switch ongeveer 50 Euro, dus dat zal je de kop niet kosten. Helaas is het vervangen wat meer werk en nog erg precies ook.


Ik heb nagevraagd bij de dealer in Doetinchem.......
art. 9466012
Kost € 119,00 excl montage.  :-\ Wie o wie ?
Wat kost het nu ?

Gr. Remco

konniekip

Citaat van: JortS op 25-04-2005 17:37:54
Helaas heb ik hetzelfde probleem gehad vorig jaar.

Ik was lekker aan het rijden en in eens had ik geen versnellingen meer.
Die van mij beleef in z'n 3 hangen.

Een tijdelijke oplossing was, wanneer de motor uit is, de automaat keuze hendel van z'n P naar z'n 1 en terug heen en weer bewegen en dat 3 keer of zo.
Wat er dan gebeurt is dat je PNP-Switch weer even wordt "Schoongemaakt". Het is namelijk (waarschijnlijk) je PNP-Switch.

Deze zorgt ervoor dat je in de juist versneling staat. Hij zit op je bak onder je lucht filter.

Kijk hier eens:
http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php

Dan ga je naar Repair and Maintanance.
Daar treed je binnen door op het plaatje te drukken.
Dan ga je naar Transmissions en binnen transmissions ga je naar de PNP-Switch.

Allereerst wordt er dan een uitleg gegeven over de symptomen van het probleem. Lees het maar eens, word je een stuk wijzer van.

Daarnaast kost een PNP-Switch ongeveer 50 Euro, dus dat zal je de kop niet kosten. Helaas is het vervangen wat meer werk en nog erg precies ook.

Maar, zoals eerder gezegd, eerst even uitlezen.

Succes.

Jort.
welke codes kreeg jij?