laag toerental V70 10V

Gestart door dielie850, 20-04-2016 21:15:54

Vorige topic - Volgende topic

timokoorn

inlaat onderdruk sensor bedoelen jullie ? die zit zeker op een 10v.

@ Dielie850. ik heb nog een goede liggen die je wel kunt proberen.

dielie850

timokoorn

)()()sT

Bij m'n 850 had ik juist door die evap een verhoogd toerental....

volvobug

Citaat van: )()()sT op 21-04-2016 15:10:30

Een lekke evapklep zorgt bij turbomotoren voor fratsen.

De foto is de MAP sensor van een 10V inderdaad, dus geen evap klep. De MAP sensor zelf zal niet lek zijn, hooguit de verbinding ernaartoe even controleren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dielie850

Dat doet ie juist als we de stappenmotor vervangen :eusa_wall:

dielie850

Citaat van: volvobug op 21-04-2016 15:56:53

Een lekke evapklep zorgt bij turbomotoren voor fratsen.

De foto is de MAP sensor van een 10V inderdaad, dus geen evap klep. De MAP sensor zelf zal niet lek zijn, hooguit de verbinding ernaartoe even controleren.
Oke maar moet ik verschil merken als ik de vacuumslang lostrek of de stekker ervan?

hilko73

Dan loopt ie niet lekker. En je zou, maar dat weet je maar nooit bij een Volvo, een brandend motormanagement lampje moeten krijgen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

dielie850

Citaat van: hilko73 op 21-04-2016 17:13:36
Dan loopt ie niet lekker. En je zou, maar dat weet je maar nooit bij een Volvo, een brandend motormanagement lampje moeten krijgen.
Oke ik ga het eens proberen ;)

KIM

De MAP sensor heb je nodig voor je mengselregeling.
Op zeker dat bij een storing het lampje gaat branden. Bovendien heb je dan niet alleen stationair een probleem.

Overigens geldt dat voor heel veel andere zaken. De EVAP zit bij je mengselregeling en niet je stationair regeling. Een probleem hierin zal zich niet alleen bij stationair uiten. Temperatuur maakt er weer wel onderdeel van uit dus de tip van Demon is zeker geen verkeerde.

dielie850

Citaat van: KIM op 21-04-2016 17:25:05
De MAP sensor heb je nodig voor je mengselregeling.
Op zeker dat bij een storing het lampje gaat branden. Bovendien heb je dan niet alleen stationair een probleem.

Overigens geldt dat voor heel veel andere zaken. De EVAP zit bij je mengselregeling en niet je stationair regeling. Een probleem hierin zal zich niet alleen bij stationair uiten. Temperatuur maakt er weer wel onderdeel van uit dus de tip van Demon is zeker geen verkeerde.
Oke weer wat geleerd ;D
Ja het vervangen van de temperatuursensor ga ik zeker doen ;)

dielie850

Net even de stekker en slang los getrokken en viel meteen uit en het lambda lampje is aan.
Ik heb terwijl de auto liep de stekker van de lmm los getrokken maar geen verschil.
Met de stekker er weer terug op ook niet ???
Zou het dan aan ook de lmm kunnen liggen?

volvobug

Citaat van: dielie850 op 21-04-2016 18:56:34
Net even de stekker en slang los getrokken en viel meteen uit en het lambda lampje is aan.
Ik heb terwijl de auto liep de stekker van de lmm los getrokken maar geen verschil.

Gaat het nog over de 10V? Die heeft geen lmm. Welke stekker heb je losgetrokken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Inlaatluchttemperatuursensor wellicht?

Wat gebeurt er als je de luchttoevoer naar de stationairklep knijpt en dan weer loslaat?

dielie850

Citaat van: volvobug op 21-04-2016 22:05:42
Citaat van: dielie850 op 21-04-2016 18:56:34

Gaat het nog over de 10V? Die heeft geen lmm. Welke stekker heb je losgetrokken?
Jazeker ;)
Die stekker op de sensor in de luchtfilterbuis  (dacht lmm) ;D