Stoterende motor, Lambda sonde lampje gaat branden

Gestart door Skua, 29-03-2005 13:22:29

Vorige topic - Volgende topic

Skua

Hoi,

Gistermiddag reden we op de snelweg en ineens begon de motor in te houden en heel schokkerig te rijden. We zijn toen bij de eerst volgende afslag afgeslagen. Na deze afslag moesten we stoppen voor verkeer van links en toen sloeg de motor af.
Na de herstart hadden we totaal geen toeren meer, maar konden we nog wel in een slakkengang naar de berm rijden. Hier sloeg de motor weer af. Bij het opnieuw starten begon het lampje van de  Lambdasonde te branden. Gelukkig hadden we nu weer toeren en konden we naar omstandig heden goed naar huis rijden (ca. 10 km). Dit rijden was wel met veel horten en stoten en ook nog een keer een afgeslagen motor.
Het lampje brand constant.

Herkent iemand dit probleem? Is de lambda sonde kapot en is dit een dure reparatie?

Groeten Johan
Bijna 300K

@®-

Ik heb exact hetzelfde probleem bij mij is het waarschijnlijk maar dat moet de toekomst uitwijzen het brandstof relais zie dit draadje:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=7887

Dat de lambda sonde ineens kapot zou zijn lijkt mij niet waarschijnlijk maar deze kan je meten.

Ook kan je zelf je storings code uitlezen en resetten.

JCviggen

Citaat van: Ludo op 29-03-2005 14:47:18
precies, altijd hiermee beginnen.
het emissie lampje (lambda lampje in de volksmond  ;) ) heeft meer functies als enkel de lambdasonde te controleren.!

Het lijkt er zelfs op dat de zweden zo veel mogelijk foutcodes aan dat lampje hebben gehangen  ::) Er kan zo ongeveer alles mis zijn als het ding gaat branden...

persoonlijk doe ik overigens een gok dat het de LMM is
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Reitse

Gokje... Nokkenaspositiesensor en/of krukassensor... Lijkt wel erg op wat ik heb gehad. Zie ook topic "850 met de hik" (foutcodes uitlezen en je weet meer)

Skua

Gistermiddag is er een nieuwe LMM in gekomen.
Hier zijn we achtergekomen na het uitlezen van de storingcodes. Wel weer een dure reparatie maar het belangrijkste is dat we weer rijden.
Bedankt voor jullie meedenken!

Johan op den Dries
Bijna 300K

Gringo

Mijne heren,

Wat is een LMM? Ik ben geen techneut, maar wel nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,
Rob

JCviggen

luchtmassamater! Das dat ding vlak achter je luchtfilterbox met de stekker er aan...meet hoeveel lucht er binnenkomt
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Skua

Hmm. Het blijkt nu dat er 2.5 jaar terug ook al een nieuwe LMM in is gekomen. Ik vind dat deze dan wel snel kapot is. We hebben er ongeveer 45.000 mee gereden in die tijd. Ook niet overdreven veel lijkt me...
De garage zegt: ouder dan 1 jaar, geen garantie....

Iemand een idee wat de 'normale' levensduur van een LMM is?
Zou het zin hebben om een of andere instantie in te schakelen (Consumentbond ofzo?) om toch nog iets van het geld terug te krijgen?
€260,- voor zo'n klein k** ding is niet niks
Bijna 300K

Keesjan

wat de normale levensduur is, zou ik niet weten, maar bij mijn leaseauto is er na plm 3 jr een nieuwe luchtmassameter in gekomen. Het vermogen was zo geleidelijk teruggelopen dat ik bijna niks gemerkt had. Ik heb die rekening nooit gezien, maar die van jou vind ik niet misselijk...

thuur

Mijn vorige auto: 5 cilinder JTD had 180dkm erop staan (4 jaar) toen de LMM begon te haperen. Nieuwe was 275 euro, schoonmaken heeft goed geholpen (2 niet noemenswaardige dipjes).

Bij een benzine-luchtmeter kan het wel eens 'dan wel, dan niet' zijn.

Ook wil bij de 850 de stekker wel eens geen goed contact maken. Goed schoonmaken met alcohol wil dan helpen.

Gr 8)

ed

Johan,

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar rica in Wateringen heeft LMM voor een veel vriendelijker prijs, ik meen 80 euro. Naar wat ik ervan heb gehoord is het dezelfde lmm van Bosch, maar dan alleen het binnendeel. Bij Volvo krijg je ook de behuizing erbij.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Vaker iets van gehoord, schijnt dat ze die zelf in elkaar zetten idd.

Skua

Citaat van: ed op 02-04-2005 21:33:11
Johan,

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar rica in Wateringen heeft LMM voor een veel vriendelijker prijs, ik meen 80 euro. Naar wat ik ervan heb gehoord is het dezelfde lmm van Bosch, maar dan alleen het binnendeel. Bij Volvo krijg je ook de behuizing erbij.

Ik kom uit Sneek dan is wateringen nog wel een eind rijden. Echter voor dat fikse prijsverschil zou dat wel uit moeten kunnen. Het probleem is jammer genoeg dat er al een nieuwe LMM in zit. Voor dat grote bedrag dus...
Zijn we dus te snel geweest met repareren.... helaas
Bijna 300K

Skua

Ja voor zover ik weet is het nu opgelost. Hij rijdt weer als vanouds...

Bijna 300K