Handrem en remschijf, waar zit het probleem?

Gestart door Dionvr, 25-04-2016 22:51:07

Vorige topic - Volgende topic

626Ronin

Citaat van: NinaPaul op 06-05-2016 10:44:21
Het "inremmen" van een parkeerrem door met 50km/h eraan trekken is vragen om problemen
dat stond er dan ook niet:
er stond: met de parkeerrem eròp tòt max 50 (of 40 als je banger bent) wegrijden en dàn lossen!
het staat letterlijk zoals hierboven in diverse handleidingen die ik vertaald heb (van Duitse auto's met vergelijkbare remsystemen achter) en ik doe dit ook al jaren (eerste auto's hàdden alleen maar trommelrem achter) af en toe om ze schoon te houden, ook mijn aanhanger trek ik soms even 100 m met de rem erop het straatje uit als er lang geen zware lading op geweest is die hem goed de oplooprem induwt (is voorlopig niet meer nodig, vriend van me rijdt er regelmatig zand mee).
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

NinaPaul

Heb het inderdaad niet goed gelezen, zo voorkom je inderdaad dat het stuk gaat bij het optrekken (van de handrem), maar het piepen en warm worden zal blijven.

Een bedrijfsrem is totaal wat anders dan een parkeerrem, ook al werken ze volgens het zelfde principe! Dat je het al jaren doet is prima, maar dat maakt het nog geen waarheid. Wat je verder met auto's en aanhangers doet moet je ook zelf weten, maar dat voegt niets toe aan het verhaal. Eerste auto's hadden rondom trommels hoor, remschijven voor, trommel achter was een innovatie....

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

626Ronin

dat warm (làng niet zo heet als de schijfremmen na sportief ritje) is niet erg en maakt zelfs deel uit van de "kuur" tegen roesten en dat piepen ken ìk echt alleen van schijfremmen en vrachtwagentrommelremmen..
ik bedoelde MIJN eerste auto's hadden achter trommels (dat had ik dan weer niet volledig geschreven), de allereerste hadden blokremmen op de band of velg ;)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.