16T op T5?

Gestart door elianmars, 31-03-2005 09:38:38

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Is daar ook een rollenbank bij dan???

Zippo

Johann

Zou ik doen als ik jou was.
Is altijd leuk om met Zweden te babbelen, ze hebben zo'n leuk accent.. ;D
Zonder gekheid, een leuke kans om met o.a. Marco van MTE te praten en zo'n kans krijg je niet gauw weer

In principe is dit natuurlijk 't zelfde als RICA dagelijks doet als je in Wateringen langs gaat .

JCviggen

tsjah, bij Rica heb je precies hetzelfde...zeg maar hoe je de chip moet hebben. Er zijn weinig voor of nadelen wie je ook kiest vind ik.

Tis niet dat ze bij ET je auto ff op een rollenbank zetten om 'm te tunen...dus maakt het "iedere volvo afzonderlijk tunen" niet zo veel uit denk ik ;)

Persoonlijk zou ik echt gewoon de minst verafgelegen nemen, lol

edit : had ik nie zoveel moeten typen, ben ik nog laatst  ::)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: JCviggen op 15-04-2005 00:22:43

edit : had ik nie zoveel moeten typen, ben ik nog laatst  ::)

;D ;D ;D ;D ;D

elianmars

Rica is dichterbij, namelijk 38 km hier vandaan.
Naar ET is h 105 km.

Die 105 km is ook goed te doen, natuurlijk. Zeker op de terugweg  8) ;D

Ik heb ET een mailtje gestuurd. Als er geen ruimte is op zaterdag houdt 't zowiezo op. Dat is de enige dag dat ik zou kunnen, namelijk.

elianmars

ET heeft me terug gemaild. Ze zouden tijd hebben die zaterdag.

Nu vraag ik me één ding af. Op de site van ET staat dat de gemiddelde toename 35pk / 55 Nm is.
Op de site van Rica wordt gesproken over 79pk/120 Nm winst voor de T5.

Waar moet ik nou ongeveer aan denken, als de wagen gechipt/OBD wordt?

Er komt dus de T16 op, een HPI (High Performance Induction) kit  van ET en hoogstwaarschijnlijk een dp van Ferrita, zonder kat.
Die downpipe is nog niet helemaal zeker. Als de 16T past op de huidige dp, dan wil ik een dp van Ferrita zonder kat aanschaffen. Voor de apk kan ik dan de originele dp er op schroeven.
Als de 16T niet past op de huidige dp, dan zal het waarschijnlijk een dp met kat worden (weet nog niet of die van Ferrita zal worden, of van EPS. Scheelt nogal wat, in het voordeel van EPS).

Zippo

Ik hoor niet echt veel! 8)

elianmars

@MH: dank je wel voor de uitgebreide uitleg.

Ik laat zo snel mogelijk iets weten! :)

Johann

Citaat van: elianmars op 16-04-2005 00:08:52

Is wel verkopende partij dus weinig objectief.. ;D

Kijkende naar de rollenbank dagen dan zou een 850 op leeftijd met 16T katloos om en nabij de 290 PK aan de motor kunnen doen volgens de SpeedCentre rollenbank.

M a r c

Citaat van: Johann op 16-04-2005 10:44:35

Kijkende naar de rollenbank dagen dan zou een 850 op leeftijd met 16T katloos om en nabij de 290 PK aan de motor kunnen doen volgens de SpeedCentre rollenbank.

Ik heb 'm toch wel écht een neutraal mailtje gestuurd..... Alleen maar over de werking van de diverse componenten/onderdelen en de te behalen vermogenswinsten. Ongeacht waar hij het uiteindelijk koopt of laat doen. Enfin....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: MH op 16-04-2005 11:41:56

Ik heb 'm toch wel écht een neutraal mailtje gestuurd..... Alleen maar over de werking van de diverse componenten/onderdelen en de te behalen vermogenswinsten. Ongeacht waar hij het uiteindelijk koopt of laat doen. Enfin....

Dat is helemaal waar!! Marc heeft me gewoon alles goed uitgelegd.
Voor mij is nu gewoon een heleboel duidelijk. Ik ben er behoorlijk wijzer van geworden!

Hij heeft zeker niet gezegd dat ik het bij ET moet doen of zo!

Marc heeft gezegd dat tegen de 300 pk haalbaar is, met de 16T, dp zonder kat, of met sportkat, HPI kit en cat-backsysteem.

Rica daarentegen belooft 304 pk met een 15G en een andere chip....... ::)

mehn

Citaat van: elianmars op 16-04-2005 12:12:46
Marc heeft gezegd dat tegen de 300 pk haalbaar is, met de 16T, dp zonder kat, of met sportkat, HPI kit en cat-backsysteem.
Rica daarentegen belooft 304 pk met een 15G en een andere chip....... ::)

Vraag Oele maar eens wat hij allemal heeft 'moeten' aanpassen om aan 319 PK te komen

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Citaat van: elianmars op 16-04-2005 12:12:46Rica daarentegen belooft 304 pk met een 15G en een andere chip....... ::)

Tsja... 308 PK aan de motor maar liefst gemeten op de rollenbank..  ;)
Dus conservatief weergegeven op de site van RICA....
Maar die discussie hebben we al gehad. Laat alleen wel zien dat het advies niet objectief was. ::)

Tuurlijk zit ik te stangen.
Als jij TME/MTE wilt doen dan moet je dat gewoon doen en het zal ook echt wel goed lopen hoor, maak je geen zorgen.

JCviggen

Citaat van: mehn op 16-04-2005 12:47:24
Vraag Oele maar eens wat hij allemal heeft 'moeten' aanpassen om aan 319 PK te komen

Hoe hoger je gaat hoe moeilijker er nog meer pk's bijkomen wel he...een 18T turbo (die Oele gebruikt) is niet echt veel spectaculairder dan een 16T, enkel dat ie meer druk kan houden hoog in de toeren. Rond de 300 pk met een 16T aan de motor moet volgens mij ook kunnen als alles goed gaat, maar de ene auto is de andere niet. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen..en tussen rollenbanken onderling is dan ook nog eens erg veel verschil.

Altijd grappig wat een controverse er altijd rond chips en pks hangt hier ;) Het is toch allemaal niet ZO belangrijk eigenlijk
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: Johann op 16-04-2005 12:53:30
Citaat van: elianmars op 16-04-2005 12:12:46Rica daarentegen belooft 304 pk met een 15G en een andere chip....... ::)

Tsja... 308 PK aan de motor maar liefst gemeten op de rollenbank..  ;)
Dus conservatief weergegeven op de site van RICA....
Maar die discussie hebben we al gehad. Laat alleen wel zien dat het advies niet objectief was. ::)

Tuurlijk zit ik te stangen.
Als jij TME/MTE wilt doen dan moet je dat gewoon doen en het zal ook echt wel goed lopen hoor, maak je geen zorgen.

Je mag mij wel stangen, hoor  ;D

Ik vond 't alleen niet zo leuk voor Marc, die 't goed bedoelde  ;)

En de ene auto is idd de andere niet. Er zijn Zafira's (onze andere wagen) die met alleen een chip over de 240 pk gaan (standaard 200). Ik heb behoorlijk wat aangepast aan die van ons, waaronder een grotere intercooler, aangepast luchtinlaat, op maat gemaakte uitlaat met sportkat en een andere chip. Resultaat 235 pk. Viel me zwaar tegen, ik had gehoopt op minstens 250 uit te komen met deze aanpassingen  :(

Maar goed. Ik moet alles nog even op een rijtje zetten. Voorlopig is 't al helemaal uit de hand gelopen. We hebben de 850 net twee maanden en ik heb er al aardig wat geld in gestoken.
Dat was ook wel de bedoeling, alleen niet in zo'n korte tijd  ::)