Vervangen remvloeistof

Gestart door BobaFett, 27-07-2005 08:38:28

Vorige topic - Volgende topic

BobaFett

Kan iemand me vertellen wat de interval (tijd of kilometers) is om de remvloeistof te vervangen? De huidige vloeistof zit er (geloof ik) zo'n 30.000 km in (laatste keer door de dealer medio oktober 2004 vervangen).

Nu heb ik dat nog nooit gedaan en dit leek me een goede klus voor een sleuteldag. Wat ik tijdens het zoeken hier ontdekte was dat er meerdere soorten remvloeistof is? Welke is nu het beste?

thuur

Volvo raadt DOT4+ aan (nooit een lager nummer gebruiken dus), verversen eens in de 2 jaar.

Pas op voor oude varianten van DOT5 deze schijnen niet goed samen te gaan met remleidingen ivm de siliconen die er in zitten. Zoek maar even op het forum ;)

Gr 8)

Wauter

Iedere 2 jaar is goed, meten is echter weten: met remvloeistoftester het kookpunt bepalen.
DOT4 mag geloof ik tot 190 of 200 graden zakken (even navragen aub) dus zit ie erboven, kan je nog een jaar.

stuuraandeverkeerdekant

Een beetje een oud topic maar wellicht handiger om mijn vraag hier te stellen dan een nieuwe te openen (ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dit forum het beste werkt).

Sinds drie weken heb ik een Volvo V70 2.4 140pk uit 2000 en wil wat klein onderhoud plegen. Remvloeistof staat ook op mijn lijstje. In de service manual lees ik dat deze om de twee jaar moet worden vervangen. In het onderhoudsboekje zie ik niet wanneer dit voor het laatst is gedaan. Nu vroeg ik mij af:

- is het beter om dit preventief te doen.
- of om een remvloeistof tester te kopen en te zien of het ook echt nodig is (met de kans dat ik het alsnog moet doen)

Alvast bedankt en groet!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 12-07-2016 18:19:22
Een beetje een oud topic maar wellicht handiger om mijn vraag hier te stellen dan een nieuwe te openen (ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dit forum het beste werkt).

Sinds drie weken heb ik een Volvo V70 2.4 140pk uit 2000 en wil wat klein onderhoud plegen. Remvloeistof staat ook op mijn lijstje. In de service manual lees ik dat deze om de twee jaar moet worden vervangen. In het onderhoudsboekje zie ik niet wanneer dit voor het laatst is gedaan. Nu vroeg ik mij af:

- is het beter om dit preventief te doen.
- of om een remvloeistof tester te kopen en te zien of het ook echt nodig is (met de kans dat ik het alsnog moet doen)

Alvast bedankt en groet!

Gewoon vervangen, zijn de kosten en het werk niet en weet je zeker dat het vanaf nu vers is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

Thanks! Dan ga ik dot 4 remvloeistof kopen en even een avondje YouTube filmpjes bekijken :)

volvobug

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 12-07-2016 19:47:54
Thanks! Dan ga ik dot 4 remvloeistof kopen en even een avondje YouTube filmpjes bekijken :)

Wel rechtsdraaiende Dot 4 kopen, dan is dat meteen goed voor als je terug komt naar NL.

stuuraandeverkeerdekant

Ik had al gelezen over t belang van de juiste bioculturen in de remvloeistof, maar rechtsdraaiend is een goeie tip! Anders ga je toch in de knel komen op rotondes in Nederland.... Dank!

volvobug

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 12-07-2016 21:35:41
Ik had al gelezen over t belang van de juiste bioculturen in de remvloeistof, maar rechtsdraaiend is een goeie tip! Anders ga je toch in de knel komen op rotondes in Nederland.... Dank!

Precies zo is het !  ;D ;)