3e remlicht 855 estate

Gestart door De Groentjes, 09-10-2006 20:03:42

Vorige topic - Volgende topic

De Groentjes

:eusa_dance:   Graag wil ik op mijn groene estate uit 1996 een derde remlicht monteren (om die bmw/audi figuren aan te geven dat ik in de ankers ga!). Maar wel een die je achter (boven) aan de binnenzijde v/d achterklep kan monteren. Nou kan ik voor een redelijk bedrag een remlicht kopen van een v70 (fase2).....zijn er handige nico´s die weten of dit enigzins passend te maken valt alvoor ik de hele kofferklep sloop!???

Joris_Scholte

Heb zelf een origineel derde remlicht boven de achterruitenwisser. Zit een afdekplaatje, kun je zo een hoger kapje op zetten. Denk er wel aan dat je ook de relaisbox van je achterlichten (die dmv een meldlampje op je dash aangeeft of er een lamp defect is) moet vervangen. En ik weet uit ervaring dat er verschil zit tussen de werkingvan die van een 855 (gloeilampje) en een V70 Classic (LED-strookje).
Het hele jaar de R in de maand

marcelV70R

gaat volgens mij niet lukken.
ik ben er ook eens mee bezig geweest op mn 855,
maar kreeg te horen dat het niet ging.
maar je weet maar nooit of er mensen zijn waarbij het wel gelukt is.

Marcel

Joris_Scholte

Bovendien vind ik dat op een 855 een gloeilampje als derde remlicht hoort, en geen LED. Maar ja, smaken verschillen, zeg maar.

De Groentjes

8)  Mee eens, hou het liever ook origineel, toch vreemd dat die niet standaard geleverd zijn.
Ga nu op zoek naar een gloeilamp remlicht (boven wisser)!

Joris_Scholte

Je kunt m eventueel ook gewoon bij de dealer bestellen; denk er wel aan dat je ook het afdekkapje bestelt en de beugel waar je de zaak in het kapje in ophangt. Niet elke magazijnman bij de Volvodealer zal daar automatisch rekening mee houden. Ow ja, een nieuw relais voor je derde remlicht bij de Volvodealer bestellen kost je een euro of 80, en op de tweedehandsmarkt zijn die relais zeldzaam (zoek er ook al heel lang een).
Aansluiten is heel makkelijk, als het goed is heb je achter je achterklepbekleding al een stekkertje, en het kapje klik je er zo op.

De Groentjes

Thanks !! Wordt al met al wel een duur geintje dan......alleen die relais box van 80 euro al!!
Dacht op M.P. voor 30 euri klaar te zijn, die v70 fase2 lamp dan...
Misschien ff doorsparen voor een complete(groene) v70 CLASSIC a.klep met spoiler (ZONDER REMLICHT)en gewoon 3e remlicht!

Frans Harkema

Tja, wordt dus gewoon een andere auto.... ;D

Edwin

Je kan ook ff naar Zweden jakkeren. Ik heb daar in de vakantie in 2003 bij de plaatselijke Bilia dealer ook een orgineel derde remlicht gekocht, compleet voor omgerekend € 60,- Dat zijn nog eens prijzen, er staan in de Zweden bij de dealers dan ook niet voor niets borden met daarop een foto van een 850 met als tekst eronder: "Vilkommen 850!  :laugh:

Dat was inclusief beugel, kapje, relais èn niet onbelangrijk, gebruiksaanwijzing! Ik kan me nog herinneren dat het lastigste v/d hele klus was om het klepje wat in de achterklep zit bij de ontgrendelhendel lost te wippen met een ijzeren spatel uit de keuken v/h Zweedse vakantiehuisje! ;D

In mijn 850-tijd heb ik er wel eens op gelet, maar ben in de 3 jaar na montage nog maar één 855 tegengekomen die ook een 3e remlicht had! De huidige eigenaar van mijn "oude" 850 zal wel geen flauw benul hebben van dit heuglijke feit :eusa_silenced:

Kep ook nooit gesnopen dat er op de 854 wèl en op de 855 géén 3e remlicht zat; in mijn ogen weer een voorbeeld van verkeerde zuinigheid, want de gewone remlichten bij een 855 zitten nou ook niet echt bijster hoog in de unit!

gr. Edwin.  8)

ps. als ik dit zo lees, had ik het 3e remlicht er beter uit kunnen halen en aan een clublid kunnen overdoen, net als de amerikaanse knipperlichten.... :eusa_think:

gr. Edwin.  8)

)()()sT

Citaat van: Edwin op 10-10-2006 10:57:14

ps. als ik dit zo lees, had ik het 3e remlicht er beter uit kunnen halen en aan een clublid kunnen overdoen, net als de amerikaanse knipperlichten.... :eusa_think:

gr. Edwin.  8)

Tja  ::)    ;D

Ik heb ook dat derde remlicht, maar mijne is oorspronkelijk in Duitsland nieuw ingevoerd uit Zweden... een echte zweed dus ;)
GeertG heeft het remlicht trouwens ook dacht ik, maar idd. je ziet het niet zo vaak!

:azn:

Ludo

Citaat van: )()()sT op 10-10-2006 11:06:33
Ik heb ook dat derde remlicht, ...
GeertG heeft het remlicht trouwens ook dacht ik, ...

allez mehn, nu jij nog.   :evil:

GeertG

Citaat van: Edwin op 10-10-2006 10:57:14

gr. Edwin.  8)

Tja ::) ;D

Ik heb ook dat derde remlicht, maar mijne is oorspronkelijk in Duitsland nieuw ingevoerd uit Zweden... een echte zweed dus ;)
GeertG heeft het remlicht trouwens ook dacht ik, maar idd. je ziet het niet zo vaak!

:azn:

En ik maar denken dat dit standaard is  :eusa_think:
Toen ik de mijne kocht vond ik al dat ie aardig uitgerust was met allerlei orginele accesoires  :eusa_whistle:

Ik zal later vandaag eens kijken hoe het eigenlijk precies gemonteerd is. Wanneer er geen zou zitten en ik eentje wilde, zou die trouwens niet op die plaats komen. Zit op een of andere manier aan binnenzijde van de achterklep maar is dus absoluut niet rammelvrij op lange duur. Mij lijkt eentje aan bovenkant dan een betere oplossing. En dat dachten ze bij Volvo ook, kijk maar eens naar de eerste V70-ers  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Citaat van: Ludo op 10-10-2006 11:24:01

allez mehn, nu jij nog. :evil:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frans Harkema

Citaat van: Ludo op 10-10-2006 11:24:01

allez mehn, nu jij nog.   :evil:

Nee nee, Ludo. Dat zie jij verkeerd, onze vriend Maikel gaat voor origineel!

(Maar hoe zit dat dan eigenlijk met die velgen..... :eusa_think: )