Benzinefilter verstopt

Gestart door Serge, 26-11-2004 21:13:24

Vorige topic - Volgende topic

Serge

Mijn auto houdt in op benzine, maar niet altijd.  Wanneer ie sputtert en ik plankgas geef, sprint ie ervandoor, en haalt vervolgens 200 km/u met de vingers in de neus. Toen ik de suggestie opperde bij de dealer dat het brandstoffilter mogelijks verstopt zit, zei die meteen dat dit niet kon omdat het filter dan een herrie gaan maken.

Vond het een bizarre uitleg.  Iemand die dit kan beamen?
Kan je trouwens zo snel gaan met een defekte brandstofpomp?

Ik krijg de code 1-1-3 en de verbranding is verre van ideaal aan de benzinedampen te oordelen.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

ed

Meestal gaat het fout bij een grote dorostroming van het brandstof filter als deze verstopt zit. Dus even naar de 200 blazen is er dan niet meer bij. Ik denk inderdaad niet dat het probleem in het filter zit.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HansEnno

Citaat van: Serge op 26-11-2004 21:13:24
Mijn auto houdt in op benzine, maar niet altijd.  Wanneer ie sputtert en ik plankgas geef, sprint ie ervandoor, en haalt vervolgens 200 km/u met de vingers in de neus. Toen ik de suggestie opperde bij de dealer dat het brandstoffilter mogelijks verstopt zit, zei die meteen dat dit niet kon omdat het filter dan een herrie gaan maken.

Vond het een bizarre uitleg.  Iemand die dit kan beamen?
Kan je trouwens zo snel gaan met een defekte brandstofpomp?

Ik krijg de code 1-1-3 en de verbranding is verre van ideaal aan de benzinedampen te oordelen.

{Volvo 850 2,5 10V uit 1994}: Krijg ook regelmatig foutcode 1-1-3 ("Short term fuel mixture too weak" zegt Hayns) en de luchten uit de uitlaat stinken behoorlijk. Auto rijdt echter prima. Resetten helpt wel maar de foutcode komt toch weer terug. Wie weet wat de oorzaak kan zijn?

Serge

O2-sensor.

Ik zou die toch eens laten nakijken. Zit een nieuwe in mijn roffel en het inhouden is voltooid verleden tijd.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

HansEnno

Bedankt voor de snelle reactie! Mijn benzinefilter is relatief nieuwe (10.000 km, 1 jaar) en de 850 houdt ook niet in. Alleen die foutcode 1-1-3 blijft maar komen... Steeds weer dat lampje maakt mijn vrouw wat zenuwachtig...

HansEnno

..... Sorry, moet nog even wennen aan de snelheid van dit forum dus was nog met het benzienefilter bezig ......

- O2 sensor is gelijk aan de lambda sensor neem ik aan?
- Is het slim een nieuwe bij de dealer te kopen of zijn er goedkopere oplossingen?