Moeilijk in de 1 en in de R

Gestart door Esveldt, 28-08-2006 12:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zippo


Esveldt


mehn

Enkele TdJ klanten zijn iets mider tevreden de laatste tijd. Duurt ook nogal lang naar het schijnt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vertigo

kwam dit tegen op internet ( www.volvoclub.org.uk )

Heb je een hele vroege S80 paul?

Citeer
This affects:
S80 models 1999 on
S40/V40 models 1998 on

Some of these cars require greater force to select 1st or reverse gear. If 1st or reverse gear is stiff, but the other gears operate normally or are less stiff, the clutch is slipping. This is caused by excessive friction between the input shaft and the clutch hub. A new procedure of cleaning and lubricating the gearbox input shaft is now used by Volvo.

If your car has this problem then contact a Volvo dealership.

   1. Remove the gearbox.
   2. Place a sheet of paper with a small hole in it over the input shaft to protect the concentric slave cylider. This MUST be done as the cleaning oil can damage the seal in the throwout bearing.
   3. Spray cleaning oil, part number 1161398 on the splines and brush with a brass wire brush, then wipe clean.
   4. Repeat above process.
   5. Spray lubricant, part number 1161614 on to the input shaft. Spray from side to side whilst turning the shaft. Wipe off any excess
   6. Reinstall gearbox.

Lijkt dus op datgene wat Volvospecialist beschrijft als oplossing

Esveldt

S80!

Heb je het wel lekker!

Grappenmaker

Maar volgens mij is dit een beetje het verhaal van Volvospecialist!

VolvoSpecialist

Citaat van: Vertigo op 29-08-2006 20:21:09
kwam dit tegen op internet ( www.volvoclub.org.uk )

Heb je een hele vroege S80 paul?

Citeer
This affects:
S80 models 1999 on
S40/V40 models 1998 on

Some of these cars require greater force to select 1st or reverse gear. If 1st or reverse gear is stiff, but the other gears operate normally or are less stiff, the clutch is slipping. This is caused by excessive friction between the input shaft and the clutch hub. A new procedure of cleaning and lubricating the gearbox input shaft is now used by Volvo.

If your car has this problem then contact a Volvo dealership.

   1. Remove the gearbox.
   2. Place a sheet of paper with a small hole in it over the input shaft to protect the concentric slave cylider. This MUST be done as the cleaning oil can damage the seal in the throwout bearing.
   3. Spray cleaning oil, part number 1161398 on the splines and brush with a brass wire brush, then wipe clean.
   4. Repeat above process.
   5. Spray lubricant, part number 1161614 on to the input shaft. Spray from side to side whilst turning the shaft. Wipe off any excess
   6. Reinstall gearbox.

Lijkt dus op datgene wat Volvospecialist beschrijft als oplossing

Van dat spuitvet 1161614 zijn ze bij Volvo ook al van af gestapt dat blijkt niet goed te blijven werken, dat Sachs spiebanenvet blijft wel werken.    ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Esveldt

Gegegege. mijn vrouw heeft de R weggebracht.

Ik heb haar een briefje meegegeven waar opstond wat ik zelf al had gedaan, rotor, kabels en vermelding van KN luchtfilter. Je weet maar nooit of ze die dan toch eruit halen.

En natuurlijk de tip van Volvospecialist;

En wat was zijn opmerking daar over; "Hmmmm, we zullen wel kijken"

Gegegege. Was toch alleen maar een tip!

ruby T5

Honda MTF versnelingsbakolie doet bij mijn auto,s altijd wonderen.
Is wel duur maar werkt echt super de super,de 850 word er meteen van
voorzien.

M a r c

Citaat van: ruby T5 op 10-09-2006 17:50:54
Honda MTF versnelingsbakolie doet bij mijn auto,s altijd wonderen.
Is wel duur maar werkt echt super de super,de 850 word er meteen van
voorzien.


Da's niet zo slim aangezien de v-bak van een 850 op speciale olie draait... Je kunt daar niet zomaar iets anders in doen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citeer
Da's niet zo slim aangezien de v-bak van een 850 op speciale olie draait... Je kunt daar niet zomaar iets anders in doen.

Heb er al genoeg gehoord die er 0w30 motorolie in gooien.... (maar dat zijn Zweden :P)

If it's not blown, it sucks...

ruby T5

Citaat van: M a r c op 10-09-2006 18:25:45
Citaat van: ruby T5 op 10-09-2006 17:50:54
Honda MTF versnelingsbakolie doet bij mijn auto,s altijd wonderen.
Is wel duur maar werkt echt super de super,de 850 word er meteen van
voorzien.


Da's niet zo slim aangezien de v-bak van een 850 op speciale olie draait... Je kunt daar niet zomaar iets anders in doen.

Ik denk dat volvo haar eigen v-bak olie voor schrijft?
Zo ja betekend dit niet dat ander v-bak olie slechter is voor een volvo bak?
Het is extreem op meerdere auto,s geprobeerd en het result was echt super,
koud is alles vaak zwaar en plak,maar met de honda MTF soepel als boter/
zowel warm als koud.je merkt meteen het verschil met oude olie.

ruby T5

Citaat van: Eugene op 11-09-2006 08:46:45
Citeer
Da's niet zo slim aangezien de v-bak van een 850 op speciale olie draait... Je kunt daar niet zomaar iets anders in doen.

Heb er al genoeg gehoord die er 0w30 motorolie in gooien.... (maar dat zijn Zweden :P)

Toen er  nog geen goede v-bak olie was zat dit op elke bak,op de
bakies van de saab 900 schrijfen ze ook gewoon motorolie voor.
Neem aan dat een volvo bak niet veel anders is kwa draaiende tanden/ringen/staal?
Mischien dat je eerder ergens een olie lek hebt?

GJ850T5

M'n pa had het zelfde probleem met z'n S60...bleek dat hij bramen had op de spiebanen!! dan kun je alles wel lekker uit elkaar gaan halen en schoonmaken, maar dan schiet je daar ook niks mee op!!  :eusa_wall:
hopen dat alles nog heel is binnen het versnellingsbakkie!!!
Volvo 440 '92 >>> Volvo 940 '94 >>> Volvo 850 T-5 '94

)()()sT

Blijkbaar is een iets ouder topicje opgehaald :)

Esveldt: hoe is het afgelopen / verholpen?

(ik heb t kwaaltje ook wel eens ;))

johan1989

#29
Even een topic opgraving van de week.. :)
Ik ben me even aan het voorbereiden op het vervangen van de koppeling.

Citaat van: VolvoSpecialist op 30-08-2006 00:30:47
(...)
Van dat spuitvet 1161614 zijn ze bij Volvo ook al van af gestapt dat blijkt niet goed te blijven werken, dat Sachs spiebanenvet blijft wel werken.    ;D ;D
Dat Sachs spiebanenvet, is dat vergelijkbaar met Liqui Moly LM47 MOS2 Longlife grease?
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/nl_3510.html?Opendocument&land=DE
Ik wil het goedje perse van Liqui Moly hebben namelijk (anders moet ik het weer ergens anders gaan bestellen)