Automaat af en toe niet in hoogste versnelling C70 2.3 t5 `99

Gestart door luuk123456, 05-05-2016 07:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB T-5R


luuk123456

Wat ik nog kan toevoegen;
Het niet schakelen gebeurd absoluut niet elke keer, maar af en toe. Ook gebeurd het alleen/voornamelijk wanneer ik in een rustig tempo zonder veel vermogen vaart maak om bijvoorbeeld in te voegen op de snelweg.
Als ik met `n stevige gang en redelijk veel vermogen vaart maak,  dan merk ik niks en is het niet doorschakelen me nog niet overkomen.


KIM

Citaat van: SB T5-R op 05-05-2016 12:03:29
Kan ook de PNP switch zijn toch?

Zou kunnen, alleen is de bonk bij inschakelen van R of D niet hiermee te verklaren.
Een keertje olie verversen en alle adaptatie waarden resetten kan nooit kwaad.

luuk123456

Citaat van: KIM op 05-05-2016 12:14:16
Citaat van: SB T5-R op 05-05-2016 12:03:29
Kan ook de PNP switch zijn toch?

Zou kunnen, alleen is de bonk bij inschakelen van R of D niet hiermee te verklaren.
Een keertje olie verversen en alle adaptatie waarden resetten kan nooit kwaad.
Nee, dat dacht ik ook...
Lijkt me `n mooi begin van deze quest zonder dat je meteen veel geld uitgeeft...

NinaPaul

Ik zet in op gescheurd kleppenblok.

Overigens zal een specialist de kosten van diagnose vaak in mindering brengen, als het dan opgelost is met een flush, betaal je enkel de flush. Zo geef je ook niet meteen veel geld uit.....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

luuk123456

Ik zal de resultaten als ook de eventuele diagnose hier zeker posten, dus mocht je gelijk hebben NinaPaul, dan lees je dat hier zeker terug ;D

Net even wezen rijden, wat overigens geen straf was met dit weer, maar met de beste wil van de wereld geen lock up kunnen ontdekken.
Althans, ik zag de toeren noch bij 80 noch bij hogere snelheden zakken. Met en zonder cruise control, het maakte geen verschil...
1e versnelling, 2, 3 en dan de 4, en het blijft de 4.
Ook wil ik ook nog even gemeld hebben dat ik de volgende indeling heb: P R N D 3 L


NinaPaul

En oplossingen zijn relatief, zo vind de één "1 liter per 3000km olie bijvullen" "tegen" het olieverbruik prima, een ander vind de oplossing in revisie (klepseals, zuigerveren, etc.).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz