Waar haal je massakabels?

Gestart door Miyel, 02-05-2016 20:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2016 21:55:19
Proest, maar jij mist Lummel. Dat is de geheime troef hier ;D ;D
:eusa_drool:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

elmarconi

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 29-10-2016 22:09:19
Bij Dirk een extra exemplaar van de tang afgeleverd voor Bert-Jan, en het eigen exemplaar even laten keuren door Dirk  ;)  
Maar de tang heeft zijn APK hoor! Geeft een erg nette krimp, ben dus erg blij met mijn investering  ;D  

Ik ook! Thijs, excuses voor de haastige overdracht, nog bedankt voor het regelen!
--
Autogas Inside . . .

stuuraandeverkeerdekant

No worries. Herfstbok smaakt me prima!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Vandaag de accukabels vervangen. Was een leuke klus en verslagje met foto's volgt nog. Resultaat is alleen niet helemaal als gehoopt.

Ik had verwacht dat de ECU weer even moest inleren dus ging een half uurtje rijden. Maar dit keer sloeg ie om de haverklap af. Zelfs stationair draaien lukte niet echt. Na een tijdje lukte dat wel (maakte wel een behoorlijke dip na het omdraaien van de sleutel) maar bleef dan draaien. Wanneer ik gas gaf (in zijn vrij) reageerde die laat en na omhoog te schieten zakte het toerental helemaal naar beneden en sloeg hij af. En op de momenten dat ik maar een heel klein beetje gas gaf sloeg ie meteen af.

Het 'check engine' lampje is ook gaan branden. Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met de niet optimale verbranding die het nu heeft en gok dat die na een tijdje wel weer uit zal gaan (is me na het toevoegen van een flesje petrol cleaner ook al een keer gebeurd). Uitlezen zou natuurlijk het handigst zijn, maar dat gaat me niet zo snel lukken.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat te doen? Zoals ik het zelf kan beoordelen heb ik alle kabels correct aangesloten   :eusa_think:

Dank voor het meedenken!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

#49
Had je dat Relais 103 al vervangen?

Groet

Edit:evt buitenom doorlussen om te proberen,..http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.msg120096.html#msg120096
       Kijk even tussen deze post ;)
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

#50
Citaat van: peteRRR op 31-10-2016 19:15:53
Had je dat Relais 103 al vervangen?

Groet

Nog niet, maar lijkt me gek dat hij in een week van heel veel rijden het prima doet, en na het vervangen van de kabels in een keer niet.   Ik gok dus dat het niet aan relais 103 ligt. of ben ik daarin te snel?

EDIT: hier een filmpje van het starten en afslaan: https://youtu.be/dsgHuPKWbzw
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Nou, net nog een keer de sleutel omgedraaid en ik hoorde geen 'klik'. Eerder volgens mij wel. Kan dit het Relais zijn dat niet aangaat? En kan dit überhaupt wel met andere signalen en get starten zoals op het videootje?

If so, dan moet ik dit gesprek doorzetten in een compleet ander topic!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

Weet niet of er wat hoort te klikken met het omdraaien van de sleutel?
Het afslaan kan wel aan 103 liggen en misschien kan het ook wel dat dit relais langzaamaan steeds meer de brui er aan geeft
en de begin symptomen verergeren ( dokter taal  ;D )

Zou eerst even dat relais doen en het kan ook nog je nokkenas sensor zijn,( uitlezen )

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Miyel

Om bij de onderste massakabels te komen heb je vast e.e.a. moeten verwijderen.. Heb je ergens een stekker of slangetje vergeten? Ik denk aan vacuumlek of valse lucht..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

elmarconi

Je hebt te hard geknepen. De elektronen willen er niet meer door! ;)
--
Autogas Inside . . .

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Miyel op 31-10-2016 20:42:58
Om bij de onderste massakabels te komen heb je vast e.e.a. moeten verwijderen.. Heb je ergens een stekker of slangetje vergeten? Ik denk aan vacuumlek of valse lucht..
Volgens mij heb ik alles weer goed aangesloten, maar ik ga zo nog eens met een zaklanpje op onderzoek uit....  
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: elmarconi op 31-10-2016 20:51:54
Je hebt te hard geknepen. De elektronen willen er niet meer door! ;)
Toch die tang hè. Gewoon teveel tang voor een tientje  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#57
And the winner is....

Citaat van: Miyel op 31-10-2016 20:42:58
Ik denk aan vacuumlek of valse lucht..

De opmerking van valse lucht bleef in mijn hoofd rondsissen. Had alle stekkertjes al gecontroleerd maar zag niks loshangen. Tot ik dit een klein buisje boven de radiotor zag hangen!! Kon me herinneren dat ik eerst een setje stekkers te ver naar links had geplaats waardoor er waarschijnlijk aan getrokken is en het los is komen te zitten. Het luchtbuisje loopt direct naar de motor en zit verbonden aan een stekkertje. Terug gezet en motor loopt weer heerlijk!!

Bijzonder toch, zo'n klein buisje en zo'n wereld van verschil?

Dit is m.



Miyel, weet je toevallig hoe ie heet en wat ie doet?

En dank voor het meedenken nog! Nu kan ik met een gerust kloppend hart aan mijn blogje gaan tikken  :D

EDIT: Ik laat het 'check engine' lampje nog maar ff branden. Denk dat ie vanzelf uitgaat als de motor weer lekker rustig loopt. Zo ging het de vorige keer in ieder geval. En anders haal ik gewoon de accu weer even los. Ook een optie :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

V70geRwin

Daaronder zit je MAP sensor die de druk in je inlaatspruitstuk meet.
Vrij essentieel voor je motormanagement.

Zelf veroorzaakt en opgelost, dat zijn de mooiste  :eusa_clap:

En weer vooruit met de RRRRoffel  ;D

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: V70geRwin op 31-10-2016 22:06:10
Daaronder zit je MAP sensor die de druk in je inlaatspruitstuk meet.
Vrij essentieel voor je motormanagement.

Zelf veroorzaakt en opgelost, dat zijn de mooiste  :eusa_clap:

En weer vooruit met de RRRRoffel  ;D

Ah, dank je!

En ja, vind zulke dingen eigenlijk wel heel leuk. Ik weet dat alles het nog gewoon doet en het enkel door mijn eigen onhandigheid komt. Maar ik vergeet nooit meer waar dat slangetje voor dient!

Beste manier om je auto te leren kennen.

En nu weer vooruit met die geit! Uhh, roffel.

;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!