Volvo 854 10v van Huub

Gestart door Huub850, 02-05-2016 22:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Huub850

Ik ben al een tijdje actief op het Volvo 850 forum, maar nog altijd niet met een blog begonnen :eusa_snooty: beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Mijn naam is Huub Widdershoven en ik woon in Zuid-Limburg. Ik ben geboren in Wageningen maar in 2000 zijn we naar Zuid-Limburg verhuist, pap kreeg heimwee. Het Volvo virus zat er al vanaf kinds af aan in. Van kleine speelgoedautootjes tot racebanen alles was Volvo. Op mijn 19e behaalde ik mijn rijbewijs en dus moest er een Volvo komen. Nog geen twee dagen nadat ik mijn rijbewijs had opgehaald heb ik ook mijn eerste Volvo gekocht een Volvo 440 GLT uit 1990. Aangeschaft voor het symbolische bedrag van €440,-  :eusa_dance:

 



Deze prachtwagen is helaas maar 3 maanden in mijn bezit geweest. Een ongeluk zorgde ervoor dat hij total loss werd verklaard en ik op zoek moest naar een nieuwe Volvo. In de zoektocht naar een nieuwe Volvo verscheidende 440's bekeken maar zo mooi als de GLT waren ze gewoon niet.

Dus waarom 850? Een aantal jaar geleden heeft pap een V70 classic gehad en het geluid is mij altijd bijgebleven. Een 850 was altijd mijn droom sinds die auto. Na een beetje overleggen met pap besloten om voor een 850 te gaan. Er stonden destijds weinig wagens op marktplaats etc. die aan mijn eisen voldeden. Na lang zoeken hadden we een 850 met 370000 op de teller gevonden in Zwolle. Fijn met het student OV naar Zwolle tuffen om de auto eens van dichtbij te kunnen bekijken. Na een lange reis naar het Noorden stond de auto met de toenmalige eigenaar mij op te wachten op het station. Toen hij hem startte was ik al verkocht, het geluid betoverde me weer. Twee weken daarna was de auto van mij ;D



Sinds de aanschaf in 2014 is er veel aan de auto gedaan.
-De distributieriem is vervangen
-De koppeling is vervangen
-De ABS unit is vervangen
-De hoezen van de homokineet+stabilisator stangetjes zijn vervangen
-Nieuwe voorruit
-Nieuwe knipperlicht units en een nieuwe grill


Nice :laugh:

Maar de upgrade die mij het meeste verheugd zijn toch de velgen. Van 15'' inch Cetus naar 16'' Persus

Before


After




Inmiddels staat de teller op 390000. We hebben onze ups en downs gehad (reparaties :eusa_doh:) maar dat hoort er ook bij. Het belangrijkste is dat de wagen nog steeds doet wat ie altijd voor mij heeft gedaan namelijk een glimlach op mijn gezicht toveren als ik hem start.


 
Fem Cylindrar

V70 400K+

Auto ziet er mooi uit! Heel veel plezier ermee en veel mooie kilometers maken!

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

volvobug

Blijf me verbazen hoe goed die oudere volvo's nog in de lak kunnen zitten. Veel plezier ermee daar in het zuiden  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Huub850

Dat zal wel goed komen! Ik ben van plan deze zomer bij een meeting present te zijn. Eens kijken hoe de auto's van andere forumleden eruit zien.
Fem Cylindrar

hilko73

Mooie auto, leuk verhaal.
Ook al aardig wat reparaties gehad. Hij zou nu toch even door moeten kunnen, zou je zeggen.

Veel plezier met je 850!
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

)()()sT

#5
Welkom provincie/regiogenoot!
Waar in zuid-Limbo?

Edit: al gezien op je profiel :)

Huub850

Zo even weer een korte update. Afgelopen weken heeft de Lambda sensor het begeven. Dacht er eerst aan om hem zelf te vervangen, maar gelukkig woont Thuur bij mij in de buurt en hij heeft er een nieuwe opgezet met garantie voor een schappelijke prijs. Het was niet de moeite waard om het zelf te doen. De wagen loop nu weer prima dus we roffelen weer vrolijk verder.
Fem Cylindrar

Huub850

Weer eens tijd voor een korte update. Afgelopen week Forté gas treatment in de tank gedaan, de auto hield een beetje in dus dacht probeer het maar eens. Het resultaat na een weekje: de gas response is beter en hij trekt lekkerder door. Mocht iemand plannen hebben om het een keer te proberen ik zou het zeker aanraden.

nog even een paar foto's  ;)


Fem Cylindrar

V70geRwin

Hij staat er echt prachtig bij, erg mooie originele wagen  :eusa_clap:

yannickdv

Hele strakke 850. Echt mooi!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Huub850

Fem Cylindrar

dielie850

Mooie 850 vooral zo met die 16" velgen :eusa_clap:
Gr uit Brunssum ;)

Huub850

Citaat van: dielie850 op 12-07-2016 18:57:04
Mooie 850 vooral zo met die 16" velgen :eusa_clap:
Gr uit Brunssum ;)
Dankje, waar woon je in Brunssum? Een goede vriend van mij woont op de Langeberg, dus ben wel vaak in Brunssum city.
Fem Cylindrar

stuuraandeverkeerdekant

Erg mooie wagen! Ik heb zelf een v70 maar kijk altijd een beetje jaloers naar de motorkap van de 850. Net iets hoekiger en platter dan de v70 en daardoor toch ook net wat mooier vind ik  :eusa_clap:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

dielie850

Citaat van: Huub850 op 17-07-2016 10:28:46
Citaat van: dielie850 op 12-07-2016 18:57:04
Mooie 850 vooral zo met die 16" velgen :eusa_clap:
Gr uit Brunssum ;)
Dankje, waar woon je in Brunssum? Een goede vriend van mij woont op de Langeberg, dus ben wel vaak in Brunssum city.
Ik woon op het oude ambacht vlakbij Brunssum Noord ;)