cilinderkop omwisselen

Gestart door markwillems, 14-05-2016 17:20:54

Vorige topic - Volgende topic

markwillems

beste forum leden ,

op een ander topic had ik laten weten dat ik door het demonteren van mijn kleppendeksel/nokkenasdeksel met cilinderkop heb beschadigt nu heb ik een andere cilinderkop geregeld bij hunter parts , zijn er nog tips bij het wisselen van de kop en heeft er iemand de aanhaalmomenten van de cilinderkop ?

alvast bedankt ! ;D

UserID6342

Onderste deel van de cilinderkop monteren

S152322  Nieuwe cilinderkoppakking monteren
Olie de schroeven.
Haal de schroeven in drie stappen in volgorde aan, vanuit het midden en naar buiten:
1. 20 Nm
2. 60 Nm
3. 130°

Piet

Om gedoe achteraf te vermijden is het verstandig altijd nieuwe kopbouten te gebruiken en in 1 van de oude kopbouten met bv een haakse slijper o.i.d. 3 groeven in de lengterichting van de bout in het draad te slijpen zodat je die als het ware als een tap kunt gebruiken om het schroefdraad in het blok schoon te maken.
Voor je de bouten aanhaalt moet je de bouten met de hand soepel  tot aan de kop van de bouten in kunnen draaien.
Zoals Dirk al zegt de schroeven oliën, maar oppassen voor te veel olie. Draad moet net nat zijn.

En het spreek denk ik voor zich dat de oppervlakten van zowel de kop als het blok goed schoon en ontdaan van pakkingsresten moeten zijn en dat zonder krassen in het oppervlak te maken.