Vraagje aan de MTB-ers onder ons...

Gestart door Flipjes 850 R, 26-04-2008 19:50:22

Vorige topic - Volgende topic

ruubje

Ik rijd al 3 jaar met de Garmin Edge 810, ideaal...

Destijds gekocht, omdat ik wilde fietsen (mtb) met hartslag / snelheid / afstand / tijd / GPS.
Overkill, maar de prijs was goed. En lag bij een vriend maar 'te niksen'.

Gebruik hem vandaag de dag op de mtb en racefiets.
Zeker op de racefiets vindt ik het een pracht apparaat!

Op de racefiets erg goed in navigeren (op routes van 160km 25 meter verkeerd gereden).
- Gratis kaarten van openstreet map
- Route maken met Garmin Basecamp

Uploaden en gaan (zorg dat je point to point navigatie aanstaat, recent als default uitgezet). En apparaat geeft keurig aan waar je links en rechts moet. Het is in het begin wat proberen met waypoint en plaatsen, en leren fietsen, maar das een kwestie van proberen en spelen.

Wat ik een plus vindt op lange /- vreemde routes, dat ik hem kan koppelen met m'n telefoon.
M'n vriendin kan dan realtime kijken 'waar' ik fiets, en dat geeft haar een prettig gevoel (prima, doen we dat).

Als die nu stuk gaat, zou ik;
Voor de race fiets zeker weer z'n apparaat kopen, ik denk de Edge 1000 ('de nieuwste en top of de line, was de 810 destijds ook).
Voor de Mtb, nee, die zou volstaan met een gps, snelheid, tijd, afstand...

Happy 810 gebruiker hier iig, proberen mag, woon in Amerongen, prachtige MTB route naast de deur.
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

FrankvdAa

Rij al jaren met een Edge 800 en nog steeds zeer tevreden mee. Mijn ouders hebben sinds kort de Edge Touring Plus maar daar heb ik nog geen ervaring mee. De Plus versie heeft nog wel de barometer, waardoor je ook hoogte kunt zien; zeker bij klimmen interessant.

De Touring Plus voelt hetzelfde aan als mijn 800, dus ik verwacht niet dat dit qua shock resistance veel anders is.

Ik gebruik de 800 overigens ook op zowel MTB als renfiets i.c.m. hartslag en cadans.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register