Hulp bij aanschaf T5 94'

Gestart door Randolph, 02-04-2005 18:19:48

Vorige topic - Volgende topic

Randolph

Beste mensen,

Zoals ik heb gezien kunnen jullie mij helpen met practische tips mbt de aanschaf van een 850 T5. (Ik ben trouwens nieuw...)

Via een vriend van me ben ik tegen een donkerblauwe 850 (sedan) T5 aangelopen. Bouwjaar is 1994, kilometerstand 204.000km De auto is verlaagd en voorzien van 17" velgen, tevens is er een stabilisatorstang gemonteerd.
Deze Volvo heeft altijd op benzine gedraaid, ik ben van plan em op gas te zetten.

Ik heb dus een heleboel vragen;
- Wie kunnen LPG inbouwen; liefst omg. Drenthe?  (En wat zijn de kosten?)
- De kleppen zijn te horen bij een koude start, bij eenmaal warme motor is   het tikken weg;
- Er piept "iets", volgens mij iets in de omgeving van de distributieriem..

VRAAGprijs is €5000,-
Graag Hulp!!
Groeten, Randolph

)()()sT

Hallo en welkom op het forum :) stel je dus maar ff voor in wie ben ik (hint hint).

LPi G3kun je niet inbouwen (vanaf '95), dus het wordt dan G2 (hoger belasting);
Kosten voor G3 is boven de €2000,- geloof ik;
Kleppen tikken altijd als de motor koud is, na 10 minuten moet het weg zijn;
Prijs.... ik ben wat dat betreft even niet zo thuis in het prijsnivo op t moment... daar weten anderen hier wel wat over...

Succes!!!

daytonawim

Mesman kan je wel verder helpen v.w.b de inbouw van een gas installatie in je volvo.

Dat piepen kan zo veroorzaakt worden door een van de riemen of loop/span wielen.

Wordt de prijs dan niet wat aan de hogekant  5000 euro en de kosten van LPG ( 1500 tot 2000 euro)  dan zit je tussen de 6500 en 7000 euro ??

Randolph

Tsja, wel hoge kosten, maar krijg er (als het goed is) een hele leuke auto voor terug. (In ieder geval meer dan ik nu heb; peugeot 306 2.0 Hdi, 2000.)
Maar als jullie goedkopere T-5's weten, dan hoor ik dit uiteraard graag!!

Toch rijdt de bedoelde T-5 enorm goed...Ik zag enkel straatstenen in de achteruitkijkspiegel!!

Alvast bedankt, gaat erg snel hier die antwoorden !
Groeten!!