gerammel in de versnelingsbak

Gestart door jens, 17-05-2016 20:16:20

Vorige topic - Volgende topic

jens

ik heb een s70R van 1998 handgeschakeld.

tijdje geleden hoorde ik een gerammel in de versnellingsbak. het werd al rap erger dus alles nagekeken en druklager en drukgroep en koppelingsplaat vervangen. druklager zag er nog redelijk goed uit. koppeling was aan zijn einde.
alles terug gemonteerd maar geluid nog niet weg en word stilaan erger (rij nu niet meer met de wagen). vooral als ik optrek en als ik de gas los. als ik dan de koppeling indruk is het geluid weg. het is een tikkend, ratelend geluid...
heeft iemand een idee wat er aan de had kan zijn? 

mvg jens   

vos850

Waarschijnlijk lager in de bak...

Piet

)()()sT

Wel dan de assen erbij regelen, ts. heeft nu vast een M59 ;)

jens

Citaat van: )()()sT op 18-05-2016 06:49:10
Wel dan de assen erbij regelen, ts. heeft nu vast een M59 ;)

inderdaad... en dat zou ik ook zo willen houden :)
is een goede 2de hand  m59 moeilijk te vinden of is revisie interessanter?

Piet

M59 is inderdaad lastig te vinden, maar je kan er altijd geluk mee hebben.
Beetje rondbellen daarvoor.
Als het inderdaad alleen een lager zou zijn is dat nog wel te repareren door vervanging, als je handig bent en lef hebt is dat nog wel zelf te doen ook (wel een zeer behoorlijke klus).
De rest van de onderdelen is voor een particulier naar mijn weten niet aan te komen.

Een professioneel revisiebedrijf vraagt er flink geld voor, maar als het mijn bak was zou ik dan liever wel voor een M56 ipv een M59 gaan en er een quaiffe sper inzetten.
Het is dat mijn M59 het na 4 ton km nog steeds prima doet, maar een M56 met quaiffe zou wel een duidelijke upgrade zijn ......

jens

oke ik ga eens rondhoren en alles eens bekijken bedankt al!