stuurbekrachting maakt enorm veel lawaai en plots olielek

Gestart door GekkeBelg, 05-06-2016 18:36:36

Vorige topic - Volgende topic

GekkeBelg

Hey guys,

beetje (alweer) een probleem met de grijze.
Sinds vrijdag begon de servo plots heel veel lawaai te maken. Daarvoor was het heel af en toe en zeker niet extreem luid.
Dus ik kijk gelijk na of er nog voldoende olie in zit. Zat nog meer dan voldoende in.

Gisteren merkte ik dat er wat water/vloeistof ter hoogte van men geparkeerde R lag. Ik ging ervan uit dat dit nog een plek was van het condenswater van de airco.

Echter, daarnet effe met de auto gereden, en er lag olie bij. Niet veel maar toch genoeg om er plekken mee te maken op de oprit bij men vriendin. Iemand tips om dit te verwijderen?

Kan ik met een bijna leeg servo-tankje rijden?

Ik heb wat gekeken en ik denk dat het lek van een slang van de radiotor komt. Je hebt de dikke slang op de de hoek van de radiotor boven en daaronder een dunnere slang. Dat is vochtig. Ik ga ervan uit dat er wat olie in het systeem zit en dat dit met het lek van die rare plekken maakt. Iemand een idee langs waar die slang net loopt? Want het slangetje gaat naar beneden en maakt dan een bocht naar de passagierskant, terwijl het aan het druppelen is langs de kant van de bestuurder...
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86