Hoihoi idereen!!! Levi en zijn 850 2.5tdi

Gestart door Leffe850, 24-05-2016 10:54:55

Vorige topic - Volgende topic

Leffe850

Dag allemaal!! Vooraleer ik hier aan iedereen vragen ga moeten stellen, van hoe werkt dit aan mij Volvo, hoe moet ik dit maken.... dat soort van die vragen... Zal ik me maar meteen voorstellen!! ik ben Levi, ben 20jaartjes oud, en ik woon in Turnhout (BE). Ik heb vroeger verschillende merken van auto's gehad, maar toen ik een 850 te koop zag staan, ging ik er maar even naar kijken.

Hij stond daar moederziel alleen op een weide, tussen allemaal andere wrakken. Maar de carrosserie war nog bikkelhard, en zijn hartje klopte nog heel gezond!! Toen ik er in ging zitten was ik eigenlijk al meteen verkocht. de stevigheid de robuustheid, en hoe solide hij wel is... ja dat heeft me overhaalt om hem te kopen.

Met enkel een andere batterij en een andere multiriem te monteren, kon ik hem gewoon lekker naar huis rijden!!
Het is mijn aller eerste Volvo, maar ik ben echt blij dat ik hem gekocht heb!!

Ik zal hier onder even zijn snuitje laten zien, en wat kiekjes van de rest van hem:

Leffe850

hier nog een paar fotootjes, inclusief dat van zijn zeer goed kloppend hartje!! 

Ziezo mensen, dit waren de foto's!! er is nog een beetje werk aan, zoals aan het interieur, en een kleine schade rechts achter aan de achtervleugel (ter hoogte van het achterwiel).

joeryvaneck

Leffe850

Oohja was ik nog even vergeten te vermelden. Hij is van 1996, heeft cruise control, verwarmde zetels, airco, dus hij heeft al wel een beetje luxe haha; alleen moet ik nog het stationair toerental een beetje weten op te krikken, omdat hij steeds onder de 500 toeren stationair blijft draaien. maar daarover ga ik nog wel eens een ander toppic over maken ;-)

Leffe850

Hoi, dankjewel hoor!! heb er al mee naar huis gereden en hij rijd idd al erg goed. ligt stevig op de baan, neemt de bochten goed, heeft een zeer zacht, maar toch pittig ronkende 2.5tdi 5cilinder motor. ben echt blij met hen; het is mijn eerste Volvo en heb zeker geen spijt van de aankoop. echt een Zweedse tank zoals ze zeggen! ;-)

joeryvaneck

Hoeveel heeft hij gelopen als ik vragen mag? Ben niet zo bekend met diesels maar deze staan bekend als kilometervreters. Volgens mij is het een door volkswagen ontwikkelde motor.

Vriend van me heeft zo'n tdi gehad die stond dik over de 6,5 ton

Leffe850

deze heeft desondanks hij nog erg goed loopt toch ook een 4.2ton op staan. dus lekker ingereden mag je wel zeggen.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: