enorm roken na olie wissel

Gestart door clubman, 01-06-2016 18:19:23

Vorige topic - Volgende topic

clubman

ja ik vermoed zelf ook de klepseals ,ben een beetje door mijn opties heen.

maar nog een keer aftappen en vullen oef........ dan moet ik dat wel ergens doen waar niemand woont :eusa_whistle:

V70R^2

Het spruitstuk even losmaken en paar cm omlaag laten zakken kan ook, dan opnieuw van boven vullen, zie je olie op een klep(steel) komen dan weet je voldoende, enige min, je ziet enkel de inlaatkleppen.

innocenti

Check ns of je bougiegaten vol zitten met olie en de bougies vast zitten. Ik miste een plug in mijn kleppendeksel en had 2 bougiegaten vol olie zitten. Als de bougies niet lekker vastzitten wordt de olie naar binnen gezogen.

Plug die bij mij miste zit recht van de olievuldop als je voor de auto staat. Tussen de 2 bougiegaten.

C.punTeR

Hoeveel liter kwam er uit ,en hoeveel olie is er in gegaan tussen de 4L en het op peil zetten?

Groet..

Woger

Nog een vraagje; welke type oliefilter heb je gemonteerd? (product nr)

clubman

Bosch oliefilter type p3219

clubman

kleine update  de auto rookt zo goed als niet meer :eusa_dance:,oliepeil is tot nu toe ook goed.bij het controleren zag zagk een gat tussen de 3e en 4e cilinder bovenop onder de zwarte plaat waar is deze voor?

petrolhead

Super :D  Zo maar in eens of heb je nog wat gedaan?

clubman

nee niks ::) ??? ik heb er ook nog geen lange afstanden mee gereden ivm klaarmaken van de auto .
dus later zullen we zien of deze olie verbruikt zoja dan verdenk ik uiteindelijk de klepsteelrubbers andere optie heb ik niet

clubman

Waarschijnlink opgelost :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik heb bij de oliewissel ook flashlube bijgevuld en deze stond zo ver opengedraaid dat er geen wolkjes naar binnen ging maar hele cc tegelijk .
Hij heeft 0.5 literflashlube verbruikt op 5 km.nu maar kijken hoe ik dit moet afstellen ???

twotone

Is maar een beetje veel..  ;D Mooi dat je 't gevonden hebt :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

leons850

Gewoon niet meer bijvullen. ;D
Sorry ik hou niet van flashlube
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein