'99 R AWD achter schijven

Gestart door e36-italia, 15-06-2016 19:52:44

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Citaat van: Gerald de Groot op 16-06-2016 18:09:28
Als je de achterremmen van een V70N pas gaat krijgen, dan zou ik persoonlijk voor XC90 achterremmen gaan. Deze zijn wel geventileerd en hebben exact dezelfde montagegaten als een V70N.

Die zijn 20mm dik bij 308 mm doorsnee dus dan ook de klauwen en brackets vd XC90 nodig.
Stofplaten gaan dan ook niet meer passen dus ook nieuw nodig.
Heb je wel geventileerde achter id, ff kijken of dat veel scheelt in euros.

Marco

e36-italia

buiten dat.. dan moet je ook kijken of de diameter in zuiger ook overeen komt met wat er nu onder zit.
Anders verandert je rem balans!

Als je naar rondom xc60/90 gaat zal de balans denk ik niet echt veranderen aangezien die auto's ongeveer de zelfde gewichtsverdeling hebben denk ik.
Maar een 'normale' V70 heeft veel minder gewicht achter en dus ook lichtere remmen achter.

V70R^2

Zojuist heb ik de upgrade naar xc90 V8 klauwen en schijven op de V70N gedaan.

Mocht je interesse hebben in het oem spul, dan heb ik de nog goede klauwen met blokken (nog flink segment erop) met remslangen en schijven over...

e36-italia

Citaat van: V70R^2 op 16-06-2016 20:09:11

Mocht je interesse hebben in het oem spul, dan heb ik de nog goede klauwen met blokken (nog flink segment erop) met remslangen en schijven over...
rondom of alleen 1 zijde?
Heb je meer info over deze swap, aan zoiets zit ook te denken..

Gerald de Groot

Citaat van: V70R^2 op 16-06-2016 20:09:11

Remt lekker hè? Heb het vorig jaar ook gedaan. Achter past het 1 op 1 (op een N), voor moet je een kleine aanpassing doen. De boutgaten zitten op de juiste plek, alleen heeft de XC90 M14 bouten en de V70N M12 bouten. Je kunt de gaten in je fusee opboren naar 14 mm, of M12 draadinserts in de XC90 brackets monteren. Zelf heb ik de laatste versie gedaan (dan kun je weer terug, mocht het niet bevallen).
V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

V70R^2

Ik heb ze rondom gedaan, gewoon alles OEM volvo besteld, klauwen blokken schijven.

Daarbij het stofschild en de bouten bestellen, voor als enige de aanpassing nodig 2mm uit te boren zoals Gerald al aangeeft.

Setje RVS remslangen voor een xc90 V8 en je bent compleet.

P.s. vergeet de brackets niet van de klauwen, bij mij kwamen ze met bestellen van een revisieklauw 3x wel 1x niet. Dus alsnog 1 los extra besteld.

De spanningsveren op de buitenzijde van de klauw ook even los bijbestellen, komen ook niet mee.

Ik heb gelijk de handremsegmenten meebesteld, bleek dat die toch al weer aardig versleten waren dus mooie gok als je toch alles doet.

Haast plug en play, en een flinke winst in remvermogen en uitstel van fading (de 305 standaard op de t5 is waardeloos, zelfde als een 280 op de 850).

Ik zal denk ik nog een how to ervan maken, as we speak ben ik er mee bezig namelijk.

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 17-06-2016 11:34:32
Ik heb ze rondom gedaan, gewoon alles OEM volvo besteld, klauwen blokken schijven.

Daarbij het stofschild en de bouten bestellen, voor als enige de aanpassing nodig 2mm uit te boren zoals Gerald al aangeeft.

Setje RVS remslangen voor een xc90 V8 en je bent compleet.

P.s. vergeet de brackets niet van de klauwen, bij mij kwamen ze met bestellen van een revisieklauw 3x wel 1x niet. Dus alsnog 1 los extra besteld.

De spanningsveren op de buitenzijde van de klauw ook even los bijbestellen, komen ook niet mee.

Ik heb gelijk de handremsegmenten meebesteld, bleek dat die toch al weer aardig versleten waren dus mooie gok als je toch alles doet.

Haast plug en play, en een flinke winst in remvermogen en uitstel van fading (de 305 standaard op de t5 is waardeloos, zelfde als een 280 op de 850).

Ik zal denk ik nog een how to ervan maken, as we speak ben ik er mee bezig namelijk.

Mooi, en we willen foto's natuurlijk  ;D

e36-italia

een xc90 v8 / focus RS heeft 336mm voorschijven toch?
gaat dat passen achter de 17inch satellites? (ook niet geheel onbelangrijk)

V70geRwin

Citaat van: e36-italia op 17-06-2016 15:50:10
een xc90 v8 / focus RS heeft 336mm voorschijven toch?
gaat dat passen achter de 17inch satellites? (ook niet geheel onbelangrijk)

Heb dezelfde schijven met Brembo klauwen van een Alfa Brera en het kan net, geen idee hoe lomp de xc90 klauw is?

Uit mijn eigen blog:

Eerst even passen met de Trex velgen (wintersetup):

Toen even met de zomersetup, de 17 inch Pegasus velgen:

V70R^2

Heel lomp, haha. 302 klauw achter, voorkant + achterkant XC90 V8 klauw.

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 17-06-2016 16:15:40
Heel lomp, haha. 302 klauw achter, voorkant + achterkant XC90 V8 klauw.

http://i65.tinypic.com/2yjq4n5.jpg

Beste eenpotters zijn dat  ;D

De trex en R pegs pasen bij mij overigens zonder spacers.

Gerald de Groot

Mijn 17" Amalthea wintervelgen passen nog wel. Echter 17" Titans blijken weer niet te passen. Het is net hoe de vorm van de velg is. Volvo noemt het ook 17,5" remschijven, wat al aangeeft dat het kritisch is (denk ik)
V70 T5 - 2001 - Geartronic - Mistral Green

e36-italia

crap, net bericht gehad van EBC.. die maken geen geventileerde achterschijven voor de r awd's meer :'(
IPD maar ff mailen...

V70geRwin

e36-italia

pond onderuit: graag
brexit: nee want dan heb ik weer invoer rechten ;)

nu zitten ze redelijk gelijk op qua prijs (scheelt 3 euro ofzo), echter komen bij IPD nog invoer rechten bij..