De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

#30
Deze morgen ben ik 'even' op en neer gereden naar Gilze om een Motronic 4.4 Ecu op te halen bij forumlid Kennesje!
Ik heb ter plaatse even de ECU getest om te kijken of de auto er op loopt. Starten ging goed en het viel me meteen op dat de stationairloop veel stabieler blijft als de aircopomp in- of uitschakelt.

De ecu bevat software voor een 850R  met 3"DP geschreven door Schutten. Ik heb exact dezelfde hardware als een R in mijn auto zitten dus dat moet goed gaan. Bedoeling is om er binnenkort mee te gaan rijden en tegelijkertijd een AFR meting te doen. Indien de AFR niet goed is of ik ben niet volledig tevreden van de tune, da ga ik eerst nog even langs bij Schutten. Het gaat mij vooral om de voordelen van Motronic 4.4. (Sneller starten, meer uitleesmogelijkheden, minder hangen in toeren, ...) Hier ga ik binnenkort mee verder. Thuur zal ervoor zorgen dat de ECU kan uitgelezen worden met de kabel.

Ik had al een hele tijd dat de auto niet super liep. Bij voorzichtig gas geven aarzelt de auto even om er kort daarna vandoor te gaan. Tijdens dat aarzelen ging er een trilling doorheen de auto ook. Ik dacht dat het trillen door de aandrijfas kwam, maar dat bleek niet zo te zijn. Deze morgen reed ik noodgedwongen een stukje op benzine en het fenomeen was volledig verdwenen.

Ik verdacht opnieuw de plaatsing van de LPG-injectoren dus had even deze foto geappt naar Dirk van de Limburgse LPG technieken:



Hij wist te zeggen dat de injectoren niet diep genoeg in de houder zaten. De klemmetjes moeten mooi aansluiten met de houder.

Even netjes gemonteerd en dan krijg je dit:



Daarna liep de auto terug zoals het hoort! Ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, waar het euvel het ergst was, maar ik ben er van overtuigd dat dit is opgelost.

De auto lekt nog steeds olie langs de peilstok/peilbuis, het begint stilaan een bende te worden onder de kap:



Ik heb even de peilbuis schoongemaakt ook om te kijken hoeveel olie er langs daar lekt. Na een ritje van 5km ziet het er alweer zo uit:



Het lekt meer dan ik verwacht had, binnenkort bij Thuur een nieuwe O-ring op drukken.

En de pompoen doet het verder ook goed. Weegt momenteel +- 25kg en groeit 2,5-3kg/dag.


cornelis-b

Een gele auto en ................................... een gele pompoen ;D
Is dat ding ook eetbaar Thomas of is dit echt een siervrucht?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Citaat van: cornelis-b op 23-07-2016 17:50:37
Een gele auto en ................................... een gele pompoen ;D
Is dat ding ook eetbaar Thomas of is dit echt een siervrucht?

Het is een eetbaar ras, maar als ze zo groot worden is het één en al pit en water.
Eetbaar, maar niet meer smakelijk dus. Ik leg hem in het najaar waarschijnlijk gewoon op de brievenbus. ;D

UserID6342

Die injectoren zien er zo idd een stuk beter uit....  Maar als hij de olie via je peilstok eruit drukt moet hij toch een behoorlijke carterdruk hebben ??

clk-p

Citaat van: Dirk342 op 23-07-2016 18:13:31
Die injectoren zien er zo idd een stuk beter uit....  Maar als hij de olie via je peilstok eruit drukt moet hij toch een behoorlijke carterdruk hebben ??

Lijkt mij ook dat dit niet alleen maar door het O ringetje komt
Zal toch de latex handschoen test maar is doen.

Vulk

Carterventilatie is nieuw dus zou eigenlijk geen carterdruk mogen hebben. Eén dezer maar eens proberen.

UserID6342

Carterdruk kan meerdere oorzaken hebben w.o. een blow-by....

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 23-07-2016 18:56:17
Carterdruk kan meerdere oorzaken hebben w.o. een blow-by....

Ik ga beginnen bij de peilstok of het rubbertje denk ik. De peilstok sluit gewoon niet netjes aan op de buis momenteel ook. Zit precies wat scheef waardoor er effectief een gaatje is te zien. Zal morgen eens de test doen, maar dat zal me wel meevallen. :)

UserID6342

Leg je duim maar op de pijlstokhouder als de peilstok verwijderd verwijderd is en laat de motor maar lopen, dan weet je het meteen ;D

Vulk

Net gedaan. Samen met cvtest. Geen druk.

UserID6342


KIM

Thomas, een nieuwe peilstok met peilstokbuis is wellicht een betere oplossing.
Ik heb deze ook in de R gemonteerd en ben nu voorgoed van sludge op de peilstok kwijt. De dubbele O-ring bij deze constructie is een veel betere oplossing dan de originele enkele.

classicT5

Heb ook zon nieuwe peilstok. Valt me op dat die stuk moeilijker uit de buis te halen is. Of is dat nieuwigheid?

Had geen issues zoals jij, maar gelezen dat nieuwe peilstok beter is ivm sludge, dus nieuwe gemonteerd.

KIM


elianmars

Citaat van: Vulk op 23-07-2016 17:54:57
Citaat van: cornelis-b op 23-07-2016 17:50:37
Een gele auto en ................................... een gele pompoen ;D
Is dat ding ook eetbaar Thomas of is dit echt een siervrucht?

Het is een eetbaar ras, maar als ze zo groot worden is het één en al pit en water.
Eetbaar, maar niet meer smakelijk dus. Ik leg hem in het najaar waarschijnlijk gewoon op de brievenbus. ;D

Kun je 'm niet gebruiken om de gaten te vullen in de wegen in België?  Vandaag vanuit Frankrijk België in gereden. Net over de grens was het al raak. Ik knalde knetterhard met het linker voorwiel in een gat. Man man, wat een ellende is het toch met die wegen...... ::)