De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

#75
De koplampen waren vandaag al binnen, twee weken eerder dan beloofd! Monteren stelt niet zo veel voor.

Het nieuw speelgoed:



Uiteraard ook nieuwe lampjes gekocht. De extremevision gaan in het dimlicht, de gewone gebruik ik voor het groot licht. Dat gebruik ik toch quasi nooit.



Dit was het oude lichtbeeld (correct afgesteld).



En na vervangen:



Met de lichten uit ziet het er ook weer netjes uit. De knippers had ik vorig jaar reeds vervangen.



Straks laten afstellen en als ik zin heb nog eens langs de keuring rijden.

Vulk


leons850

#77
Citaat van: Vulk op 29-07-2016 15:35:18
En gekeurd.

En nu houdt je hem toch? :angel:

Edit: typo
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars


Vulk


BBS

Gelijk heeft ze ;D

Maar wel mooi dat ie de keuring er nu zonder nukken op heeft, en ga nou gewoon eens genieten van die wagen Thomas......
Volvoloos....

Boeijke

Citaat van: Vulk op 30-07-2016 08:02:13


Hij mag niet weg van mijn vrouw.  :eusa_think:

;D ;D ;D  :eusa_clap:

Dan haal de auto maar eens snel uit het verkoop gedeelte.
Verstandige vrouw heb je  :police:

Miyel

Heb jij daar nou een garage met glazen wand zodat je auto altijd in de vitrine staat?  Moet toch niet gekker worden!


Gaaf!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Vulk

Citaat van: Miyel op 30-07-2016 09:07:23
Heb jij daar nou een garage met glazen wand zodat je auto altijd in de vitrine staat?  Moet toch niet gekker worden!


Gaaf!

Is fijn, dan zie ik hem staan van uit de tuin. En ook handig om veel licht te hebben tijdens het sleutelen.

fpede

Citaat van: Vulk op 30-07-2016 08:02:13
Citaat van: leons850 op 29-07-2016 15:50:15
Citaat van: Vulk op 29-07-2016 15:35:18
En gekeurd.

En nu houdt je hem toch? :angel:

Edit: typo

Hij mag niet weg van mijn vrouw.  :eusa_think:

:eusa_dance:
:eusa_clap:

dacht al dat al de zekerheden weg waren uit de wereld :D

de geneRaal

Citaat van: Vulk op 30-07-2016 08:02:13
Citaat van: leons850 op 29-07-2016 15:50:15
Citaat van: Vulk op 29-07-2016 15:35:18
En gekeurd.

En nu houdt je hem toch? :angel:

Edit: typo

Hij mag niet weg van mijn vrouw.  :eusa_think:


Dat had ik ook.
De vrouw bepaald  :eusa_shifty:
Blackstone under construction

Jurijn R

Of het is een excuus omdat je hem nu wel gekeurd gekregen hebt  :eusa_whistle:
Zou het sowieso al niet verkopen al staat hij daar dubbel toe  :eusa_shifty:

arjen850

Citaat van: Vulk op 30-07-2016 08:02:13
Citaat van: leons850 op 29-07-2016 15:50:15
Citaat van: Vulk op 29-07-2016 15:35:18
En gekeurd.

En nu houdt je hem toch? :angel:

Edit: typo

Hij mag niet weg van mijn vrouw.  :eusa_think:

Mwoah,  als je de vraagprijs beurt of iets daar dichtbij de buurt,  dan gaf ik um een schop :D

Sbv

anders ik wel. Met volledig nieuw spuiten zit je op bijna 20k...

Vulk

#89
Al een tijd start de gele bij koude motor niet 100% zoals het hoort. Een 850 hoort te starten met een knal, de mijne hikte altijd even alvorens te knallen. Even geprobeerd om te filmen, maar het is zeer moeilijk vast te leggen. Stationair had het toerental af en toe een heel klein dipje. Net genoeg om merkbaar te zijn op de toerenteller.

https://www.youtube.com/watch?v=UFkumVSB5Ds

Met warme motor start hij altijd zoals het hoort:

https://www.youtube.com/watch?v=qtofgtvuqyA

Dus tijd om de stationairregelaar nog eens te reinigen dacht ik. Ik dacht dat deze al eens gereinigd was, maar dat bleek niet het geval te zijn. Die van de grijze is indertijd niet overgebouwd geweest omdat deze een andere stekker had. 

Op 5 minuutjes tijd heb je de regelaar los. Je kan er eigenlijk niet zoveel aan zien.



Even de regelaar volgespoten met remmenreiniger, de gaten afgedopt en enkele uren laten staan. Intussen de BBQ in gang gestoken.



Daarna de regelaar terug leegemaakt en nog enkele malen doorgespoten, tot dat er terug propere remmenreiniger uitkwam. Ook even met een doekje over gegaan voor het uiterlijke...



Ik heb ook nog steeds het probleem dat de auto tikt als hij stationair loopt en nadat je hem hebt uitgezet. (van die typische warmtetikken). Ik dacht dat ik gevonden had toen ik dit hitteschild vond. Er ontbreekt een schroef omdat er een beschadiging is aan het spruitstuk. Ik heb heb spruitstuk wat bijgebogen maar het tikken is helaas nog aanwezig. We zoeken verder.



Hierna startte de auto terug zoals het hoort, maar ik ben vooral benieuwd na de start morgenvroeg. Nu had de auto pas 4u stilgestaan. Stationair loopt de auto terug zoals het hoort. Al bij al een dankbaar klusje. Ik denk dat ik binnenkort maar eens de gasklep ga reinigen ook.

En de pompoen doet het verder ook goed, we zitten intussen aan 40kg.