Schroefdraad temperatuurvoeler voor automaat

Gestart door Komkommer, 06-07-2016 08:56:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Komkommer

Ik wil de automatische versnellingsbak van mijn 850 graag voorzien van een temperatuurmeting. Voor de uitlezing wil ik geen standaard VDO meter gebruiken maar een digitale uitlezing:



Dit zodat ik deze kan plaatsen in het lege vak links naast de schakelaar van de achterruitverwarming. (Een VDO zal daar met 52mm net niet gaan passen).

De keuze voor de uitlezing is dus gemaakt. Nu moet er nog een passende sensor komen. Dit moet er eentje van het type PT100 zijn, dus elektrisch is de keuze makkelijk. Nu de mechanische selectie nog: Is er ergens in de automatische versnellingsbak een plek waar deze sensor geplaatst kan worden, en welke schroefdraad heeft deze?

V70geRwin

Je wilt graag de temperatuur van de olie volgen?
Adapter tussen de uitgang en de slang naar de warmtewisselaar/koeler waar de sensor in kan?

Komkommer

Citaat van: V70geRwin op 06-07-2016 10:02:33
Je wilt graag de temperatuur van de olie volgen?
Adapter tussen de uitgang en de slang naar de warmtewisselaar/koeler waar de sensor in kan?

Ik wil inderdaad de temperatuur van de olie volgen. Dit in verband met de combinatie caravan, bergen, zomer en automaat. Ik zou inderdaad een adapter kunnen plaatsen in de slang naar de koeler. (Er wordt namelijk ook nog een extra koeler geplaatst), maar er is dus in de bak zelf geen gunstige plak voorhanden?

KIM

De originele sensor voor de baktemperatuur zit onderin de bak aan de linkerzijde. Daar tegenover zit de aftapplug. Ik zou een extra sensor op de plaats van de aftapplug plaatsen...

Komkommer

Citaat van: KIM op 06-07-2016 11:29:27
De originele sensor voor de baktemperatuur zit onderin de bak aan de linkerzijde. Daar tegenover zit de aftapplug. Ik zou een extra sensor op de plaats van de aftapplug plaatsen...

Dat klinkt als een goed plan. Welke draad heeft deze plug? Dan kan ik alvast de juiste sensor bestellen zodat de garage deze kan plaatsen na het flushen van de bak.

V70geRwin

Citaat van: Komkommer op 06-07-2016 11:22:07
Citaat van: V70geRwin op 06-07-2016 10:02:33
Je wilt graag de temperatuur van de olie volgen?
Adapter tussen de uitgang en de slang naar de warmtewisselaar/koeler waar de sensor in kan?

Ik wil inderdaad de temperatuur van de olie volgen. Dit in verband met de combinatie caravan, bergen, zomer en automaat. Ik zou inderdaad een adapter kunnen plaatsen in de slang naar de koeler. (Er wordt namelijk ook nog een extra koeler geplaatst), maar er is dus in de bak zelf geen gunstige plak voorhanden?

Heb je nog een originele extra koeler gevonden of wordt het aftermarket?
Zou ook leuk zijn om te meten met welke temp de olie weer de bak in gaat...

Komkommer

Citaat van: V70geRwin op 06-07-2016 12:29:33
Citaat van: Komkommer op 06-07-2016 11:22:07
Citaat van: V70geRwin op 06-07-2016 10:02:33
Je wilt graag de temperatuur van de olie volgen?
Adapter tussen de uitgang en de slang naar de warmtewisselaar/koeler waar de sensor in kan?

Ik wil inderdaad de temperatuur van de olie volgen. Dit in verband met de combinatie caravan, bergen, zomer en automaat. Ik zou inderdaad een adapter kunnen plaatsen in de slang naar de koeler. (Er wordt namelijk ook nog een extra koeler geplaatst), maar er is dus in de bak zelf geen gunstige plak voorhanden?

Heb je nog een originele extra koeler gevonden of wordt het aftermarket?
Zou ook leuk zijn om te meten met welke temp de olie weer de bak in gaat...

Aftermarket van IPD.
Zou zelf ook wel 2 sensoren willen plaatsen als ik zelf een fatsoenlijke werkplek voorhanden had. Helaas ben ik afhankelijk van een garage. Dus dan maar even de simpele oplossing.