Nieuw forumlid Guigert/Glenn

Gestart door Guigert, 31-07-2016 13:37:33

Vorige topic - Volgende topic

Guigert

Hallo Allen,

Mijn naam is Glenn, ik ben 26 en studeer aan de hogeschool voor de zeevaart te Rotterdam.
Van huis uit ben ik Citroën rijder en zodoende ben ik inmiddels met mijn derde Cx bezig.
Ik ben begonnen met een 25 GTi, de daaropvolgende twee zijn beide 25 Limousine Turbo's, met een diesel motor.

Inmiddels ben ik bijna twee jaar bezig met het ombouwen van de Cx van een diesel- naar benzine-motor, onder anderen omdat ik het mij niet kan veroorloven de mrb over 1400 kg diesel te betalen. Daarbij komen natuurlijk alle milieu-zones, waarvan inmiddels bekend is dat je er zelfs op benzine of gas niet meer in mag. Wat ervoor zorgt dat het project op een lager pitje terecht is gekomen omdat het nu puur om het financiële voordeel gaat.

Daarom ben ik opzoek naar moderner vervoer, waar ik de randstad dus wel mee in mag.
Zodoende heb ik gekeken naar de Citroën XM, een logische stap voor mij, maar eigenlijk wil ik een keer iets anders dan Citroën rijden.
Daarbij komt dat het een break/station moet zijn en ik de XM break een bijzonder on-geslaagd ontwerp vind.

Onder anderen vanwege hun obsessie met veiligheid hebben Saab en Volvo ook een speciaal plekje in mijn autohart, maar Saab maakt geen breaks... (ze hadden van die 9000 echt een break moeten leveren)

Zodoende ben ik op de uitkijk naar een 850 break en kom ik op dit forum terecht!

Met vriendelijke groet,
Glenn

daanium

Welkom op het forum
Volgens mij maakt(e) Saab wel breaks/estates:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Guigert

Ohg, schaamte, hoe kan ik de 9-5 sport combi vergeten zijn. Bij ons in de buurt staat nota bene zo'n apparaat. Echt een gaaf ding, een v6 met asymmetrische turbo. Van wat ik er over gelezen heb moet dat ook een hele praktische en goed doordachte estate zijn.

henry classic v70

Welkom op 't forum
Waar heb je gelezen of vernomen dat er iets bekend is gemaakt over milieu zones met betrekking tot benzine en gas?
Succes met zoeken naar een goede 855 (5 is voor 5 deurs)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Guigert

Over de eisen aan benzine en LPG auto's: dat staat op de verkeersborden die bij het binnenrijden van de zone staan. Diesels van voor januari 2001 en benzine/LPG van voor juli 1992 mogen er niet in.

Er zijn wel weer uitzonderingen, voor zover ik ze ken en kan verifiëren:
-Klassiekers van 40 jaar of ouder zijn uitgezonderd van het hele verhaal, 'want dat zijn wél échte klassiekers'  :eusa_eh:
-Auto's waarvan op het kentekenbewijs een 'emissie-toevoeging' staat zoals E2, U9 of K6-G.
-Auto's die 100% op LPG draaien, maar dan mag er helemaal geen benzine voorraad in de auto zijn, dus ook starten op LPG, zijn ook uitgezonderd.

Zo mag een kennis van mij met een 244 van voor "92, Roffa wel in omdat het er een is met een "Lamba Sond" en er zo'n toevoeging op het kenteken bewijs staat.

Ik heb geen idee of andere steden ook regels voor benzine/LPG auto's hebben.

http://www.gezonderelucht.nl/veelgestelde-vragen

henry classic v70

Dat is waar de rechter laatst een vernietigende uitspraak over heeft gedaan...
Het is totaal niet duidelijk aan te geven welke voertuigen wel en juist niet binnen een milieu zone mogen rijden.
Daarbij komt dat het een gemeentelijk besluit is en niet landelijk, bij elke boete dus bezwaar maken op grond van de aanduiding.

CX met een nieuw type diesel blok mag je wel weer hahaha
...die hele milieu toestand slaat werkelijk nergens op (R'dam wilde dit ook dacht ik whahahahaha, één van de grootste wereldhavens met al hun zeeschepen die ruwe olie verstoken... gaat echt nergens over!!)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4