schuifdak motor testen op accu

Gestart door Mudfox, 23-06-2016 14:46:25

Vorige topic - Volgende topic

Mudfox

Jongens ik ben altijd een beetje huiverig met electra en bang dat dingen doorbranden. Dus graag jullie advies op volgende.
Ik heb een 2e hands motortje voor me schuifdak en die wil ik testen door aan te sluiten op me accu. Komen twee draadjes uit: groen = ground en zwart = positive.
welke daarvan moet ik nu op de accu aansluiten zonder dat de motor doorbrand en ik vervolgens ook mijn schuifdak kan testen?
Gewoon groen op de min en zwart op de plus?? ???

heutink

:)
als je eerst het motortje los test, kan die alleen maar de verkeerde kant oplopen,
maar wat je zelf suggereerde moet goed zijn
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Mudfox

ja dat dacht ik ook.
maar het vreemde is dat mijn oude motortje op die manier niet eens loopt! je zou zeggen wat kan er stuk gaan aan een electra motortje? het omvormmeganiek kan ik me voorstellen dat is van plastic en dat is vaak de oorzaak van falen.

heutink

:)
als het motortje een keer vastgelopen is ( blokkade ) dan loopt er een stroom van 12 Volt gedeeld door de ohmse weerstand ( en die is bijna niets ) en dan smelt meestal een wikkeling door, maar het kan ook dat de koolborstels slecht contact maken met de collector en dan kun je dat reinigen
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10