Route naar Noord-Kroatië -> tips gevraagd

Gestart door StefanCJ, 03-07-2016 22:48:12

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: BBS op 06-07-2016 20:54:49
Citaat van: henry classic v70 op 05-07-2016 15:52:22
.....Am Biggenkopf   :eusa_dance:   daar zullen de schnitzels vast lekker zijn   :evil:

Uit ervaring, rij ik daar aan voorbij ::)

Edit: Sowieso 3 - 4,5 Euro betalen voor een bak koffie is uit den boze. Zelfs een dubbele espresso smaakt daar nog naar slootwater. :evil: En nee, mijn koffie is op zeker geen stookolie :eusa_whistle:
Schnitzels die daar al -god mag weten hoe lang- onder de hoogtezon liggen. Maar dat zie je daar steeds meer.

Gewoon even de autobahn af en zoeken naar een plaatselijk cafeetje waar een lekkere maaltijd geserveerd word. :D

De site van Biggenkopf is nogal jaren 90 overigens  ;D

elmarconi

Citaat van: petrolhead2.5 op 06-07-2016 22:11:37
3 weken geleden nog door karawankentunnel gereden (voo mn werk) onderweg er wordt een extra tunnelbuis bijgemaakt.

Dat duurt nog even, voor 2022 rij je daar niet doorheen...
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: StefanCJ op 06-07-2016 22:13:48
Citaat van: BBS op 06-07-2016 20:54:49
Citaat van: henry classic v70 op 05-07-2016 15:52:22
.....Am Biggenkopf   :eusa_dance:   daar zullen de schnitzels vast lekker zijn   :evil:

Uit ervaring, rij ik daar aan voorbij ::)

Edit: Sowieso 3 - 4,5 Euro betalen voor een bak koffie is uit den boze. Zelfs een dubbele espresso smaakt daar nog naar slootwater. :evil: En nee, mijn koffie is op zeker geen stookolie :eusa_whistle:
Schnitzels die daar al -god mag weten hoe lang- onder de hoogtezon liggen. Maar dat zie je daar steeds meer.

Gewoon even de autobahn af en zoeken naar een plaatselijk cafeetje waar een lekkere maaltijd geserveerd word. :D

De site van Biggenkopf is nogal jaren 90 overigens  ;D

Behoorlijk.

Nu vind ik over het algemeen de prijzen wel meevallen, maar er even af voor een Autohof is ook niet erg. Zo'n 10 jaar geleden moesten we dat wel om LPG te zoeken voor de 855. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Ik stop geregeld bij een Duits wegrestaurant maar het eten is gewoon beter als je er even afdraait en een chauffeurscafe oid even opzoekt.  Dit gebeurt ook steeds meer de laatste tijd hier, terwijl wij dat in de jaren '80 en '90 eigenlijk al standaard deden.  Het 'eten' is te massaal geworden bij de tankstations en restaurants meteen langs de snelweg en dientengevolge blijft het te lang liggen onder die smerige 'warmhoud' lampen.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij je echt goed kunt eten.  Zo eentje was vroeger het tankstation bij Baden-Baden en de Autobahnkirche richting Basel.  Was vroeger echt goed, tegenwoordig lees nu, zou ik alleen stoppen voor de Autobahnkirche en te tanken en dan snel doorrijden... bah, wat was dat vreten daar de laatste keer smerig...

yannickdv

Even afstoffen..

Wij gaan de 3e augustus richting Kroatie.

Savonds vertrekken, eerste overnachting net voor Frankfurt. Daarna door naar Oostenrijk en daar een camping.

Eerste stop in Kroatie zal bij de plitvice meren zijn. De dag erna wandelen en halverwege de middag richting Split. In de buurt van split zouden we graag 2 nachten een campingplaats vinden, maar dat blijkt lastig. Veel is al vol, of je mag voor 2 nachten niet boeken, moet minimaal 7 zijn..

Iemand nog tips wat betreft campings in die buurt, en steden die zeker weten aangedaan moeten worden op de weg terug?

Thanks!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

razorx

Op de terugweg zou je kunnen stoppen in Deggendorf am Donau. Mooie omgeving en een top hotel aldaar.

UserID6342

Als je de terugweg via de kust rijd, dus van Split naar Triëste, kom je de mooiste plaatsjes tegen en is een echt schitterende route om te rijden.  Misschien wel een stukje om, maar zeer zeker de moeite waard.  Denk bijvoorbeeld in Istrië aan plaatsjes als Pula, Rovinj en Porec en dan via Slovenië terug