Ik mis turbodruk

Gestart door combinedforces, 14-05-2016 23:17:03

Vorige topic - Volgende topic

kevinwalter

Ik lees ook even mee. Mijn turbodrukmeter blijft iets in het midden van het witte gedeelte. Laatst had ik hem een keer er boven. maar dat gebeurd niet vaak.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Woger

Ik heb in mijn C70 geen turbodruk metertje, maar ik gebruik wel eens een ODB2 met torque pro. Echter die staat standaard op -0,6 en bij ongeveer 50% gas gaat ie naar 0. Bij plankgas schiet ie even door naar 0.6. Ik heb de schaal op -2 tot 2 gezet. Het vreemde is echter dat ik op filmpjes heb gezien dat ie bij stationair zo rond de 0 moet hangen. Ik vraag me af waar dit wordt gemeten en wat de officiƫle waarden moeten zijn.

Edit: een 854 heeft volgens mij nog geen odb2  :eusa_doh:

Ludo

Standaard is  0,5 - 0,6, oftewel de helft in het witte deel op de meter.

Jurijn R

Stationair draait hij vacuum. Zou er ergens -0,6 tot -1 bar moeten staan op je Torque app.

combinedforces

Het was ooit iets van dit:

Nu is het veul minder. Ik ga even meten tussen ecu en kabel van de TCV en later proberen de actuator op druk te zetten.
LMM omwisselen staat ook nog gepland maar ik ga liever categorisch te werk  ;D

Weinig tijd deze week dus kan even duren.

Woger

Citaat van: Jurijn R op 01-06-2016 12:33:57
Stationair draait hij vacuum. Zou er ergens -0,6 tot -1 bar moeten staan op je Torque app.
Ah ok, dat klopt dan, en de turbodruk gaat pas voorbij 0 als je aardig gas geeft dus?

combinedforces

Citaat van: Woger op 01-06-2016 13:02:15
Citaat van: Jurijn R op 01-06-2016 12:33:57
Ah ok, dat klopt dan, en de turbodruk gaat pas voorbij 0 als je aardig gas geeft dus?

Op mijn externe boostgauge moet ik inderdaad wat meer gas geven om boven 0 te komen. Stationair is -0,6.

marc-850

Je mag altijd mijn LMM even proberen...

Ludo

Citaat van: combinedforces op 15-05-2016 00:13:11
Citaat van: Ludo op 14-05-2016 23:50:11
Blow-off die open blijft staan?.

Ook bedacht, zeker omdat hij bij stationair wat aanzuigt.
Maar ik denk het niet. Als ik met de kap open gas geef via de kabel, blijft de blow-off dicht. Hij klapt wel open bij gas los (na schoonmaken). Weet niet of het anders kan zijn onder last?

Je moet niet denken Jonathan, je moet 100% zeker zijn.  ;)
Even afkoppelen en testen/rijden...

combinedforces

Citaat van: Ludo op 01-06-2016 19:00:14
Citaat van: combinedforces op 15-05-2016 00:13:11
Citaat van: Ludo op 14-05-2016 23:50:11
Blow-off die open blijft staan?.

Ook bedacht, zeker omdat hij bij stationair wat aanzuigt.
Maar ik denk het niet. Als ik met de kap open gas geef via de kabel, blijft de blow-off dicht. Hij klapt wel open bij gas los (na schoonmaken). Weet niet of het anders kan zijn onder last?

Je moet niet denken Jonathan, je moet 100% zeker zijn.  ;)
Even afkoppelen en testen/rijden...

Je hebt gelijk Ludo. Domme vraag: Afkoppelen betekent gewoon slang los en waar hij op het inlaatspruitstuk zit afdoppen?

Verder getest: LMM en TPS en bekabeling TCV-ECU zijn goed, aldus multimeter. Zou graag de LMM eens uitwisselen, heb met Willem afgesproken dat snel eens te doen.

Miyel

Ik heb van de week mijn lmm vervangen voor een nieuwe (geen Bosch) en daarop komt de turbodruk ook maar halverwege het witte.. vanavond de oude lmm er weer in gezet en gaat weer als een speer..

Zorg dus dat je een bewezen goede (bosch?) lmm inzet!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Boeijke

We gaan het LMM verhaal even testen van de week met de mijne. Wisselen het gewoon om. Als het daaraan ligt zou de mijne minder moeten lopen en die van Jonathan weer goed. We zullen het zien. Is een snelle en goedkope test. En kan hij eventueel weer iets uitsluiten,

combinedforces

Zo is het. Mark jij ook bedankt voor het aanbod overigens! En geen ander spul dan origineel, genoeg trauma's overgehouden aan dingen als MS blaster...

combinedforces

Nou, mijn blowoff is zo lek als een mandje. Zet er 1 bar druk op en het komt alle kanten uit. Ik kan niet terugbouwen naar origineel want die spullen heb ik niet helaas.
Dan maar op zoek naar een andere blowoff denk ik...