Striping origineel?

Gestart door Drexarr, 30-03-2005 14:51:50

Vorige topic - Volgende topic

Drexarr

Hallo daar!

ik zal me binnenkort even voorstellen op de daartoe geëigende pagina's, heb nu geen foto nog.

Vorige week van een collega voor een mooie prijs een v70 uit 1998 (import 2001), 2,5 metallic blauw gekocht. Rijdt erg fijn! We waren al een tijdje op zoek naar een waardige vervanger voor onze Laguna 2.0 en dit is gewoon een klasse apart zeg. Wat een tank!

MAAR! Wij helemaal blij, behalve met de Halfordsstreep die er op de zijkant zit. Dus aan één kant al afgehaald: op het voorscherm zonder problemen (föhn en pulken maar). Maar op de deuren en het achterscherm: HELP: er komt een randje blanke lak mee! Wat nu?

Is de striping dan toch af fabriek (kan het me haast niet voorstellen dat een merk als Volvo dat doet), zo ja, waarom houdt de blanke lak dan precies daar op? Of heeft iemand soortgelijke ervaring met opgeplakte stickers, die de blanke lak aantasten?

En: hoe is dit te repareren? Polijsten? Of naar een schadebedrijf? Let wel het gaat dus  ??? om de gehele lengte ex voorscherm. Voorlopig heb ik het aan de andere kant maar laten zitten.

Zoals gezegd, één dezer dagen zal ik onze roffel (want dat doet ie inderdaad) eens voorstellen.

@®-

probeer het te polijsten met bijvoorbeeld commandant of turtle skratch remover en dan poetsen van beneden naar boven.

een striping wordt altijd aangebracht nadat de auto gespoten af fabriek maar wat een schade herstelbedrijf doet weet ik niet (het lijkt me dat deze er ook gewoon overheen plakken), maar het lijkt me dat de blanke lak niet goed hecht aan de gekleurde laag.

daytonawim

(deels) overgespoten mischien ???

thuur

Misschien is de auto daar ooit beschadigd geweest (kras). Mijn pa plakt ook regelmatig stickers op lakschade :P

Gr 8)

toycar

:-\
Ik ben het met de vorige reacties eens: wellicht ooit iets mee gebeurd en toen overgespoten. Als je echt de blanke lak er af haalt zit er uiteindelijk niets anders op dan overspuiten. Poetsen of cleaneren helpt niet.
Klamp je collega eens aan voor meer info?
suk6

Drexarr

Dank voor jullie reacties en adviezen. Overspuiten is momenteel geen optie (we hadden eerst een 850 in gedachten, maar voor ietsjes ;-) meer een V70 vonden we leuker.

Ik had al wat met commandant zitten poetsen, maar geen resultaat. Er zijn ook verschillende soorten in. Ga van de week maar eens langs bij een schadehersteller. Mijn collega was niets bekend van schade oid.

Maar: striping is in elk geval nooit origineel, toch? Zal eens zien of het houdt op een fotootje.

konniekip

Ik had ook van die flauwe striping. Die heb ik er door een reclamebedrijf voor 50 euro professioneel af laten halen om dit soort problemen te voorkomen.

850fan

Heb hier (ergens) een folder liggen over extraatjes voor de 850 en 70-series. Hier staat wel striping bij. Vroeger, lang lang geleden, had onze oude 740 ook striping en dit is er toen bij de dealer opgeplakt net nadat de auto uit de fabriek kwam. Naar een aantal jaren ging dit er gewoon moeiteloos vanaf zonder lakschades. Dit was dus wel originele striping van Volvo.
Lijkt me dus ook geen originele Volvo striping op je V70.

elianmars

Striping kan wel degelijk origineel zijn.

Onze 850 gaat is vorige week naar een schadebedrijf geweest voor expertise van een parkeerschade.
Daar werd opgemerkt dat de striping (die ik er ook aan het afpulken ben) een echte "Volvo-striping" is.
De man die de schade gaat herstellen, had zelfs al geinformeerd naar levering van de striping.
Was alleen nog maar in Zweden te bestellen......

Ik ben dus ook bezig met het afpeuteren van deze striping. Het valt mij ook op, dat er een randje blanke lak tegen de striping aan ligt. Als ik de striping er (met heel erg veel moeite) af heb gepeuterd, blijven er een soort verdiepte streepjes in de blanke lak zichtbaar.
Deze krijg ik gelukkig wel weggepoetst, trouwens.

't Is een vreemd verhaal, de Volvo striping.......... :-\

baxie

Citaat van: Drexarr op 30-03-2005 14:51:50
Hallo daar!

ik zal me binnenkort even voorstellen op de daartoe geëigende pagina's, heb nu geen foto nog.

Vorige week van een collega voor een mooie prijs een v70 uit 1998 (import 2001), 2,5 metallic blauw gekocht. Rijdt erg fijn! We waren al een tijdje op zoek naar een waardige vervanger voor onze Laguna 2.0 en dit is gewoon een klasse apart zeg. Wat een tank!

MAAR! Wij helemaal blij, behalve met de Halfordsstreep die er op de zijkant zit. Dus aan één kant al afgehaald: op het voorscherm zonder problemen (föhn en pulken maar). Maar op de deuren en het achterscherm: HELP: er komt een randje blanke lak mee! Wat nu?

Is de striping dan toch af fabriek (kan het me haast niet voorstellen dat een merk als Volvo dat doet), zo ja, waarom houdt de blanke lak dan precies daar op? Of heeft iemand soortgelijke ervaring met opgeplakte stickers, die de blanke lak aantasten?

En: hoe is dit te repareren? Polijsten? Of naar een schadebedrijf? Let wel het gaat dus  ??? om de gehele lengte ex voorscherm. Voorlopig heb ik het aan de andere kant maar laten zitten.

Zoals gezegd, één dezer dagen zal ik onze roffel (want dat doet ie inderdaad) eens voorstellen.

Wat spuiters ook wel eens doen als ze een kleine schade hebben is dat ze de blanke lak uitnevelen over een groot gedeelte van de zijkant zodat het spuitwerk minder opvalt. Als er nu striping op de auto zit heb je maar zo kans dat ze er met blanke lak overheen gegaan zijn...

thuur

Als je stickers e.d. van je auto afhaalt, moet je deze ook eigenlijk altijd met een fohn warm maken, zoals je al schreef, maar weer niet te warm, want dan krijg je weer andere nare effecten ;)

Gr 8)