Hulp gezocht. Geluid versnellingsbak?

Gestart door Arjan T5, 26-07-2016 17:30:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan T5

#15
Nou even dat geprobeert met in de versnellingen en duwen maar er veranderd aan het geluid niets. Het wordt niet meer of minder en/of anders.

Ook als ik bv langzaam in zijn 2 rij en een beetje speel met het gas (wel/niet gas geven) dan hoor je ook een soort van tsjakke-tsjakke geluid. Beetje lastig te ovschrijven.

Arjan T5

Iemand nog een idee wat het zo kunnen zijn?

Groeten.

Arjan

)()()sT

Is het dit?

https://youtu.be/4bD-Ya4g1jA

(Even met koptelefoon luisteren). De bak onder m'n V zaagde in lage toeren ook enorm en ik kon stapvoets ook echt dat diff laten klapperen. Op zich een 850-kwaal maar die bak had het héél erg. Uiteindelijk toch maar vervangen toen de hele techniek onder de kap over ging naar m'n huidige V70.

kevinwalter

@Joost, Dat heb ik als ik net wegrijdt met mijn V70n (Zelfde bak). Een "klak" geluid. >.< Niet erg volgens de garage. kunnen ze heel oud mee worden. Dus ik laat dat maar zitten.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

dielie850

Dit zagende geluid heb ik zowel in de witte als in de V70R.
Tot 2000 toeren en dan is het weg.
Soms stoor ik me er aan maar heb geen zin om er een andere bak achter te hangen bij beide wagens.
Ze schakelen gewoon soepel ;D

The Demon

De bak van Olijfje maakte ook geluid bij lage toeren in 1 en 2, en zoals veelal hier op het forum wordt gezegd kan het geen kwaad, maar sinds Dirk de koppeling vervangen heeft en de bakolie heeft ververst is het al 20.000 km compleet weg.  :eusa_whistle:

Arjan T5

Citaat van: )()()sT op 30-07-2016 16:52:14
Is het dit?

https://youtu.be/4bD-Ya4g1jA

(Even met koptelefoon luisteren). De bak onder m'n V zaagde in lage toeren ook enorm en ik kon stapvoets ook echt dat diff laten klapperen. Op zich een 850-kwaal maar die bak had het héél erg. Uiteindelijk toch maar vervangen toen de hele techniek onder de kap over ging naar m'n huidige V70.

Als ik het zo hoor is dat wat er bij mij ook is. Kan ik hieruit opmaken dat het dus idd de bak is en niet de koppeling/drukgroep?

Vind het nl. geen probleem de bak te laten wisselen maar zou zonde zijn als ik alleen de koppeling/drukgroep laat doen en naderhand toch blijkt dat het de bak is. En als ik de bak laat wisselen doe ik uiteraard ook de koppeling/drukgroep.

Groeten.

Arjan

Ludo

Met zo'n geluid heb ik al de 4é bak eronder.
Lijkt me straf dat ze allemaal hetzelfde vertonen, ik gok dus ook op de koppeling.

Arjan T5

Mhhhhh, ik blijf zo in dubio ???. De ene zegt koppeling, uit het andere haal ik weer de bak.

Ik ga maar voor het complete verhaal ;D. Koppeling, drukgroep en bak; het ligt er dan toch onder vandaan.

Wordt vervolgd.

Bedankt allemaal!

Groeten.

Arjan


Jurijn R

Gewoon eens de bakolie helemaal verversen. Ik had dit geluid ook bij de 1e bak, en toen was het.. weg!  :eusa_drool:

classicT5

Das wel de makkelijkste om mee te beginnen, olie verversen is appeltje eitje. Mocht dat het zijn ben je snel klaar. Zo niet kun je aan de andere mogelijke oorzaken gaan werken.

Kapitein Haak

Daar heb ik ook al aan zitten denken maar met welke olie dan???
Er zit nu 75W90 van Kroon. Dat zou toch  goed moeten zijn.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

jkV70

Hoe weet je dat de vervangende versnellingsbak geen bijgeluiden heeft?

Citaat van: Arjan T5 op 30-07-2016 22:25:45
Mhhhhh, ik blijf zo in dubio ???. De ene zegt koppeling, uit het andere haal ik weer de bak.

Ik ga maar voor het complete verhaal ;D. Koppeling, drukgroep en bak; het ligt er dan toch onder vandaan.

Wordt vervolgd.

Bedankt allemaal!

Groeten.

Arjan


Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial