koplampwissers

Gestart door elianmars, 10-04-2005 01:40:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

De wissers van de koplampen zelf doen het perfekt, maar als ik de ruitensproeier laat werken (waardoor de koplampwissers ook gaan vegen) dan komt er niks uit de sproeiers die op die wissers zitten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kunnen de sproeikopjes verstopt zijn (en dan gelijk allemaal?)?
Of kunnen de slangetjes verstopt zijn?


850fan

Dit klinkt wel erg bekend  ;D Heb precies hetzelfde gehad tot 2 keer toe...
Laat iemand anders even sproeien, trek zelf de kap open en kijk of je iets terugvindt van de ruitensproeivloeistof.
Alle slangetjes nalopen en kijken of je een lek ergens hebt. Zover ik weet zitten de koplampsproeiers op hetzelfde motortje als de gewone ruitensproeiers: Dus zou in jouw geval er toch ergens een lek moeten zitten.

Bij mij was het een soort "T-stukje" wat het begeven had. Dit ding zorgt ervoor dat de straal van de koplampsproeier wordt gereduceerd voor het door de slangetjes gaat richting linker en rechter koplamp en zo je niet je hele motorkap en bumpers vol hebt zitten met ruitensproeisel.
Dit was mij dus het geval, na elke keer sproeien was het zeiknat links van m'n radiateur. Dit kwam uit een soort van ventieltje van dat T-stukje.
Dit ding (wit van kleur) zit ongeveer links van je radiateur en vertakt tevens de "hoofdslang" tot 2 kleinere slangetjes voor je linker en rechter koplamp.

Tip; maak even de slangetjes los van de wisserarmpjes, op de slangetjes zit namelijk niet veel speling. Pas wel op dat ze niet terug naar binnen schieten, zijn wat lastig terug te wurmen ;) Dit zoekt misschien wat makkelijker.

Succes en laat maar horen als het niet lukt of het een ander probleem is!

Rijns_t5r

 8)klopt 850 fan,ik heb het van de week losgehad dit t stukje,het zit achter onder je rechterkoplamp,zat gewoon verstopt,ff doorgeprikt en ze sproeien weer,wel een priegelwerk hoor >:( ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS