V70 Automaat in een 850: Hoe koppel je deze stekkers? Achteruitrijschakelaar

Gestart door Dionvr, 14-11-2016 22:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Dionvr

Momenteel bezig met het inbouwen van een V70 T5 Automatische versnellingsbak in mijn 850 uit 1994. Nu komen we bij een sensor (achteruitrijschakelaar) 2 verschillende stekkers tegen. Uit de kabelboom komt de rode stekker (die op de oude bak zat), en vanuit de nieuwe automaat komt de wit/grijze stekker.

Is er een manier om deze te koppelen (verloop, andere stekker aan vast maken)? En weet iemand welke draden (kleuren) je met elkaar moet verbinden?

Foto's van de stekkers:

Stekker uit kabelboom

Stekker uit automaat

Died850

Groen/Geel van de 850 en Bruin van de V70 lijken mij beide de aarde? Maar durf dit niet met zekerheid te zeggen ;D.

daanium

Volgens mij is het ook niet zo spannend als je ze verkeerdom hebt aangesloten.
Pin me er niet op vast, maar als ik het goed heb 'maak' je een contact door 'm in de achteruit te zetten.
Dat wil zeggen dat je dus de kabels met elkaar verbindt als je 'm in de achteruit zet.
Het drukknop/deurbel(knop) principe zeg maar.
En als dat klopt, dan maakt het dus niet uit hoe je die twee met elkaar verbind, als je het maar doet ;D

Zo gaat het tenminste bij een handbak, die zit nu in mijn auto, waar eerst een automaat zit, dus zou moeten kloppen :eusa_shifty:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

S. Brouwer

Citaat van: daanium op 14-11-2016 23:56:10
Citaat van: S. Brouwer op 14-11-2016 23:51:32
https://www.ipdusa.com/products/6761/115028-transmission-input-speed-sensor-1993-1998-850-v70-s70-c70

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72428.msg1553887.html#msg1553887

Zie bovenstaande links. Ik heb zelf destijds de kabels doorverbonden
Als het om de snelheidsensor gaat, dan heb ik het niet goed.
Ik dacht dat het om de achteruitrijlampschakelaar ging :eusa_think:

Volgens de aanhef wel. Maar de stekker op de foto lijkt op de aansturing voor de km teller.
De achteruitrij verlichting gaat voor zover ik weet bij een automaat via de pnp switch

UserID6342

Die rode stekker is idd het snelheidssignaal en zul je moeten aftakken bij de ABS sensoren bij het monteren van een jongere bak.

S. Brouwer

Citaat van: Dirk342 op 15-11-2016 07:00:46
Die rode stekker is idd het snelheidssignaal en zul je moeten aftakken bij de ABS sensoren bij het monteren van een jongere bak.

Het is geen moeten. Het zou ook niet mijn voorkeur hebben aangezien je dan moet knippen in de bedrading.

Zoals ik al aangaf, als je de 2 kabels aan elkaar doorlust ben je er al.
Dit kun je doen door zelf de 2 tegendelen uit een sloper te halen en er een kabel tussen te solderen.
Dan heb je een plug and play. Of met simpele amp stekkers die je erin schuift