Hoe zal ik eens beginnen, wel heel simpel:

Gestart door cornelis-b, 14-08-2016 23:32:37

Vorige topic - Volgende topic

knoertS70

Citaat van: Boeijke op 15-08-2016 17:30:43
Nog ff en Julian meld zich ook weer 

Of Henk onder z´n vijfde forum naam.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

MikeyQR

Ik ben het ook met Florian eens de mentaliteit is echt veranderd hier.

Ik trek mij er weinig van aan laat lekker zeiken als er weer wat te zeiken valt hier, ik ben hier toch al minder actief geworden sinds ik al merk dat het op het forum minder gezellig werd helaas.

en John ook jij laat dit ook lekker voorbij gaan, snap niet waarom je nou toch nog reageerd terwijl je gedag aan het forum had gezegd, je bent er weer als de kippen bij als je Henk voorbij ziet komen hier, dacht dat je je punt al had gemaakt en klaar was.

Zo en hier laat ik het bij.

volvlo

Citaat van: konniekip op 15-08-2016 14:47:52
rot voor je henk dat je zoveel gedoe hebt gehad.
ik ken je als iemand die altijd klaar staat/meedenkt en wil helpen, waar vind je dat nou nog?
mee eens !!

MarcoV

Eens met Florian en verder een diepe zucht  ::)

glenfiddich1983

Citaat van: FGG op 15-08-2016 12:44:59
Zonder ook maar iemand aan te spreken, aan te wijzen of welke persoonlijke benadering dan ook:
Het valt mij op dat de afgelopen jaren, en ik loop al wat jaartjes mee hier, steeds vaker gedoe en gezeik is tussen personen. Onderlinge vetes en ruzies worden online uitgevochten, er wordt met modder en drek gegooid, noem maar op. Ik vraag me af waar dat nu aan ligt. Door de jaren heen komen en gaan er mensen en langzamerhand krijgt het Forum een ander publiek: 'onze' auto's worden goedkoper, vinden andere (groepen) kopers, en ik zou dan bijna gaan denken dat door de verschuiving van belangstellenden ook de mentaliteit is veranderd. In de beginjaren waren er zelden dergelijke activiteiten en áls ze er waren werd er af en toe een ban tegenaan gegooid en dat was het dan.
Daarnaast kun je je afvragen of de aanleiding de moddergooier is of degene die modder in ontvangst mag nemen. Oftewel, is de veranderende mentaliteit het kortere lontje of het veelvuldig uitlokken. Ik laat de waarheid even in het midden liggen.
Er zijn er nog genoeg hier van de oude garde, ga ff geen namen noemen, maar die zullen het toch met mij eens zijn dat het toch wel ff wat minder kan. Trek je niet alles aan, laat anderen in hun waarde, laat het verschil merken tussen een mening en een oordeel.

My two cents (for now)...

Ik behoor niet tot een "oude garde" maar ben het hier helemaal mee eens.

Ik denk dat het een mentaliteitskwestie is. Steeds kortere lontjes. Maar dat zie je tegenwoordig overal, niet alleen op disussiefora maar ook in het dagelijks leven. In het verkeer in het bijzonder. Waar het door komt? Geen idee. Mijn theorie hierover is dat men steeds meer in het digitale gaat leven (fora, whatsapp, facebook, etc) en dat men daardoor op de één of andere manier inlevingsvermogen in de medemens langzaamaan verliest. Door de afstandelijkheid van het internet denken veel mensen dat ze alles maar kunnen schrijven, dat niets meer consequenties heeft en dat het 'doelwit' maar een nickname is in plaats dat er een persoon achter zit.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Piet

En het , vooral niet gehinderd door enige feitenkennis of kennis in het algemeen,  direct over iets of iemand een mening hebben en die, zonder enig verder nadenken, dan ook ongezouten meteen in de openbaarheid gooien.
En daar dan ook vooral ook nooit meer op willen terugkomen.

Ludo

Citaat van: glenfiddich1983 op 16-08-2016 17:41:10
...Steeds kortere lontjes....In het verkeer in het bijzonder. Waar het door komt? Geen idee.

Tja, 'vroeger' had je dikke bumpers op onze auto's.
Een 'duwtje' was voldoende voor het blussen van het lontje...  :angel:

:evil:

-D©©©L-

Vroeger ging het nog wel eens over techniek, nu lijkt dat bijzaak en  worden veel hulpzoekers "binnengehaald" door bedrijfsmatige hobbyisten. En daarmee gaat het onderliggend steeds vaker over geld ipv liefhebberij en elkaar helpen. Ik vind er niet zoveel van, je doet wat en je laat wat.