Advocaat nodig....

Gestart door rifwachter, 17-08-2016 00:09:33

Vorige topic - Volgende topic

jkV70

- Rechtsbijstandsverzekering is bepaald geen garantie voor goede juridische bijstand.
- Er zijn advocaten die veel papier (laten,door een stagiair) produceren met een overeenkomstig zeer hoge rekening, pas op daarvoor.
- Zoals hierboven genoemd, valt dit onder familierecht of onder civiel recht?
- Familierecht wijkt op bepaalde punten af van civiel recht.
- Een familierechtadvocaat heeft mij eens gezegd: In familierechtszaken mag men liegen (!) - let dus goed op wat de tegenpartij te berde brengt.
- Eisers maken vaak strategisch gebruik van het vragen van uitstel om te trachten de tegenpartij financiëel uit te putten (dat rechters hier gewoonlijk in meegaan is buitengewoon vreemd).
- Bij twijfel aan de onpartijdigheid van een rechter kan de advocaat wraking toepassen (hetgeen op zich ook weer aanzienlijke vertraging in de afwikkeling kan veroorzaken).
- Controleer dat je advocaat geen dingen vergeet te vermelden (of "vergeet", ook dat komt voor).
- Het zittingsverslag wordt verstrekt op verzoek, normaal worden de notulen niet uitgewerkt. Niet elke griffier is een begenadigd notulist. Controleer dat er geen dingen zijn vergeten, "vergeten", of eenvoudigweg niet vermeld. Dit kan worden rechtgezet en kan achteraf heel belangrijk zijn.
- Controleer dat er geen strijdige belangen zijn (bijvoorbeeld: een rechter of advocaat heeft via-via bindingen met belangen van de tegenpartij).
- Op wat eenmaal (niet) beschouwd of behandeld is in een bepaalde fase van een juridische procedure kan niet worden teruggekomen, tenzij er 'nieuwe feiten' zijn - let dus goed op dat een rechter en/of advocaat niet over iets heen loopt dat belangrijk kan zijn (in hoogste en dus laatste instantie wordt uitsluitend gekeken naar procedurefouten, niet naar de feiten).
- In Nederland is het dubieuze systeem dat een advocaat ook rechter-plaatsvervanger kan zijn in een ander arrondissement (ik heb meegemaakt dat een advocaat van de tegenpartij niet veel later werd benoemd als rechter in de rechtbank waar de zaak diende, hetgeen achteraf de lichaamstaal tussen die advocaat en de rechter, geknipoog welhaast, verklaarde).
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

CarolineB

Citaat van: BBS op 17-08-2016 08:55:40
Citaat van: rifwachter op 17-08-2016 07:01:28
Ik verdien te veel om voor een gesubsidieerd advocaat in aanmerking te komen.

Heb bjj centraal beheer een rechtsbijstand , maar niet de module " echtscheiding ".
Whut ???
Ik heb bij de DAS groep maar 4 modules. (V)echtscheiding zit daar echt niet tussen...
Wij hebben de modules Verkeer, Basis en Werk en Inkomen.
Alleen fiscaal en vermogen hebben wij niet, heb geen eigen onderneming en ben ook niet stinkend rijk ;D

Voor de rest is alles afgedekt ;)

Jawel, mijn echtscheiding (gelukkig via mediation) is volledig betaald door de DAS. Zit juist bij dat vermogen module ;)