Bijgeluid bij wegrijden

Gestart door peterc, 01-09-2016 15:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterc

Hallo ,

Ik ben in het gelukkige bezit van een 850 R estate. Nu heb ik bij het wegrijden af en toe een een behoorlijk bijgeluid. Als of een V snaar slipt maar dan harder. Niet altijd en soms ook bij terug schakelen en koppeling op laten komen een paar seconden en dan is het weer weg. Wat zou dat kunnen zijn ? De koppeling slipt niet , de multi riem is vervangen. Kan het een druklager zijn ? De km stand is 162.000 dus echt veel is dat nu ook weer niet.  Hopelijk is er iemand die dit herkent .

leons850

Ik gok druklager.
Deze gaan wel vaker bij onze auto's.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peterc

Ik ben bij een garage geweest in Oldenzaal  MMTS. Daar was de monteur 100% zeker van het feit dat het vliegwiel de boosdoener is. Waar kan ik op rekenen qua kosten ? Is het dan verstandig dat ook de koppelingsplaten meteen te vervangen ?

classicT5

Correct me if I'm wrong, maar een 850R heeft toch geen dubbel massa vliegwiel? M.i. kan het geluid dan niet door het vliegwiel komen, maar is het het druklager.

leons850

Citaat van: classicT5 op 06-09-2016 12:34:03
Correct me if I'm wrong, maar een 850R heeft toch geen dubbel massa vliegwiel? M.i. kan het geluid dan niet door het vliegwiel komen, maar is het het druklager.

Oké doe ik dat.
850R heeft enkel massa vliegwiel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

peteRRR

Met de drukgroep vernieuwen gelijk de platen mee nemen ( of ze moeten nog heel goed zijn ),..ligt allemaal open,..neem dan gelijk een versterkte R koppeling die kan je bij ET Tuning of denk ik ook bij Serfix krijgen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Miyel

Citaat van: peteRRR op 06-09-2016 13:12:00
een versterkte R koppeling die kan je bij ET Tuning of denk ik ook bij Serfix krijgen.


Of je koopt hem direct bij de fabrikant.
Kostte mij incl verzending 667,59 (versterkte koppeling, geen standaard R koppeling).
Standaard R koppeling volstaat voor een standaard 850R en is de helft van het geld.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

peterc

Dank voor de info , Een reparatie van dit niveau daar begin ik niet aan. Ga wel eens rond bellen, iemand nog tips in de buurt van Enschede ?