piepende remmen

Gestart door gysbert, 29-03-2005 14:16:57

Vorige topic - Volgende topic

Hen3

Volgens mij is de oplossing: een goede lik kopervet er op, zowel onder als op de trilplaatjes. Bij mij piepten de achterremmen als een gek en de garage kreeg het niet weg (ik had al vanaf de aankoop - daarvoor al eigenlijk - geklaagd) en daar zeiden min of meer dat alle 850 er last van hadden en er weinig aan te doen was. Ze waren toen al met de vijl in de weer geweest. Ik ben toen maar zelf bezig gegaan en na demontage en hermontage met goed wat kopervet was het stil..... ijzingwekkend stil.....

Na zo'n 10000 km kwam het wel weer terug, maar ook toen was een nieuwe lik vet de oplossing.

Oh ja.... met een goede lik bedoel ik ook een goede lik..... veel dus.

Overigens heb ik er met m'n V70 geen last meer van, dus misschien is dit een van de vele modificaties geweest  ;D

reneetje

Citaat van: ed op 14-04-2005 14:29:45
Citaat van: reneetje op 14-04-2005 12:37:33
Had voor en achter lucas, de voorremmen piepte bijna altijd , achter nooit gehoord.
Ik vind Lucas voor een standaard auto met standaard gebruik een goede prijs/kwaliteit, maar verg je iets meer van de remmen (en dat is al gauw bij onze auto's) , dan wou ik ze er voor niks niet meer onder hebben.

Rene 8)

Ik heb alleen Lucas achter, voor komen er tzt Ferodo blokken op. Deze zijn echter niet voor achter leverbaar. Ik wilde iets anders proberen, en kwam dus bij Lucas uit. Zevoelen iets sponziger aan dan de originele, en ik heb het idee dat ze iets minder bijterig zijn. Dat werd overigens bij Nordicar bevestigd. Ook zij hebben goede ervaringen met de originele blokken van Volvo. Volgende keer weer gewoon origineel achter, of Ferodo moet blokken hebben....

Heb voor ook Ferodo DS2500 blokken met geperforeerde schijven[/color], en die bevallen super tot nu toe.(5000km)
Geen last van pieperij of "fading" problemen, ze blijven zeer sterk vertragen , ook bij herhaardelijk sterk afremmen met  hoge snelheid.

Rene ;)

ed

Citaat van: MH op 14-04-2005 14:43:12
Ferodo heeft wel remblokken voor achter, maar niet in de DS specificatie.
Zijn die vergelijkbaar dan met de originele blokken, of hebben deze wel een iets zachtere compound?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!