V70 T5 handbak 1998 schiet uit de achteruit en wil niet in zijn vijf

Gestart door volvo8vijftig, 05-09-2016 09:18:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo8vijftig

Heb sinds kort een V70 T5 met het nodige werk. Heb van begin af aan last dat de auto uit zijn achteruit schiet.  Hij wil nu ook niet meer in zijn vijf. Een enkele keer lukt het wel maar schiet er ook gelijk weer uit. Ik vraag mij af of het met de overbrenging tussen pook en bak te maken heeft maar kan er erg weinig over vinden. Wie geeft goede raad? Alvast bedankt, Rob.

BBS

Je kunt de schakelkabels controleren, maar ik gok eerder een versnellingsbak/koppeling/drukgroep probleem....
Volvoloos....

volvo8vijftig

Het druklager is wel iets hoorbaar maar de bak schakelt verder erg licht en goed. Bij het in de vijf zetten lijkt het of de vijf niet bestaat en je hoort wat geraas. Heb nog geen ervaring met problemen van handgeschakelde bakken. Alleen ooit bij een V40 een bak kapot gehad.

leons850

Motorsteunen kunnen ook gaar zijn, krijg je ook dit soort gedrag van, maar meestal dan in z'n 2...
Als je alleen maar tanden hoort poetsen dan zal het wel over zijn met je bak.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvo8vijftig

Heeft iemand wel eens vergelijkbare problemen gehad? De auto heeft 516000 km gelopen maar heb verscheidene 850's gehad, ook turbo maar nooit dit soort problemen. Motorsteunen zijn in ieder geval heel.

leons850

Citaat van: volvo8vijftig op 05-09-2016 10:55:12
Heeft iemand wel eens vergelijkbare problemen gehad? De auto heeft 516000 km gelopen maar heb verscheidene 850's gehad, ook turbo maar nooit dit soort problemen. Motorsteunen zijn in ieder geval heel.

Heel betekend niet dat ze nog goed zijn, die dingen verzakken behoorlijk.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvo8vijftig

Wie weet of een 5-bak van een 850 2.5 10v onder de t5 past? Overbrengingsverhouding zal anders zijn maar is de rest hetzelfde? Heb een sloop 850 staan met een goede bak.

leons850

Alles is het zelfde, past gewoon.
Enige verschil is dat de 10v een enkel massa vliegwiel heeft en jou t5 een dubbelmassa vliegwiel.
Even zoeken is al meer over geschreven, zelfs in mijn blog.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ludo

Let ook op welk type druklager je hebt.
Een bak van een 95er bv past niet als je een hydraulische druklager hebt!..