KLEUR TITAN VELG. HELLLUUUUUP!!!

Gestart door M, 15-04-2005 22:26:31

Vorige topic - Volgende topic

M

Ik ben, zoals zovelen, op zoek naar de beste match voor de kleur van de Titan-velg, en dat valt niet mee.

De velgen van de auto die ik net heb gekocht wil ik graag over laten spuiten in de kleur van de Titanvelg
Ik wil de spuiterij een handje helpen door ze een correcte kleurnummer/merk/mengverhouding te geven, en zo een goed gelijkende kleur te verkrijgen.

Verwijs me a.u.b. niet naar de zoekfunctie, ik heb echt mijn best gedaan! ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Info tot nu toe:

1) Motip 51085, ik kom hem op de Motipsite niet tegen!

2) Glasurit MA 534.50 cps2?
   kan op hun site niets vinden wat er op lijkt.

3) Volvo #932 spuitbusje, de dealer kan
   het nergens terugvinden.

4)origineel Titanwiel naar spuiter brengen is geen optie, ik heb zelf Satelites.

Wie heeft dit leed al eerder doorstaan, en helpt mij uit de brand?
(Ik zag ergens op deze site dat het mengen ook goed fout kon gaan.... )

Alvast mijn grenzenloze dank!!!!!

elianmars

En als het bekend is, dan ben ik er ook zeer dankbaar voor.

Ik heb nu de stoeprandschade van m'n Titans met een penseel bijgewerkt, maar de kleur klopt niet helemaal.
't Zou netter zijn als ik 't met de goede kleur zou doen.

Wie helpt ons uit de brand? :P

Ben

bareld

hey hier met bareld als de kleurcode hebt moet je ze niet met een spuitbus spuiten want de lak uit een spuitbus is niet sterk genoeg het slijpsel van je remblokken vreet er zo in en als je met een beetje velgen reiniger op die lak komt kan het maar zo zijn dat je vlekken op je velgen krijgt je moet ze gewoon met 2k blanke lak afspuiten

M

Citaat van: Ludo op 15-04-2005 22:39:02
Citaat van: M op 15-04-2005 22:26:31
3) Volvo #932 spuitbusje, de dealer kan
   het nergens terugvinden.

Walter schreef eerder :
Citaat van: VolvoMafia op 30-12-2004 08:31:11
Het was ff zoeken, maar hier is de officiƫle kleurcode van Volvo: 932
Kleine spuitbusjes zijn te bestellen met onderdeel nummer 9437332

Dit had ik de dealer al verteld, maar ze konden het niet in hun bestand terugvinden.
Is dit nog steeds uit vooraad leverbaar?
Dan is het wel een stuk eenvoudiger.

Tom5R

Ook ik heb de wielen van mijn T-5R laten spuiten in kleur 932, MAAR die is niet helemaal goed! Ook een tweede keer (onder garantie) werd ie niet goed. Kleur 932 blijkt volgens de kleurmonsters EN volgens de computer bij meerder autospuiters ook een Volvokleur van 1997 te zijn, terwijl de Titans van 1994 en 1995 zijn..........

Ik heb het er nu maar op laten zitten, maar de Motipkleur zoals hierboven vermeld is echt beter (qua kleur dan) dan 932!

Op het fotodeel van het forum staat een foto van mijn auto, (en op Marktplaats, sssssssst), daar kun je de kleur van 932 zien!

Succes er mee!

Tom5R
Apeldoorn

M

Hello Tom,

Op de fotos zien jouw velgen er wel heel mooi uit!
Ik heb de spuiterij de 3 codes gegeven, ik zie wel wat het wordt.
Ze maken eerst een staaltje aan, dan kan ik het alsnog laten bijstellen.

Ik kan natuurlijk ook een nieuwe set Titans kopen i.p.v. mijn huidige velg, maar ik vind het onbeschoft veel geld (1400-1600 euro) voor een setje 5-spaaks velgen!
Ik ben niet echt kapot van de 17" Satelite velg die onder mijn auto zit, maar ik denk dat ik ze voorlopig er maar er onder houd.

Ze worden allemaal overgespoten voor aflevering, en ik vond de kleur van de Titanvelg altijd erg mooi, vandaar mijn interesse in die kleur.

elianmars

Citaat van: Tom5R op 17-04-2005 22:12:26
Ook ik heb de wielen van mijn T-5R laten spuiten in kleur 932, MAAR die is niet helemaal goed! Ook een tweede keer (onder garantie) werd ie niet goed. Kleur 932 blijkt volgens de kleurmonsters EN volgens de computer bij meerder autospuiters ook een Volvokleur van 1997 te zijn, terwijl de Titans van 1994 en 1995 zijn..........

Ik heb het er nu maar op laten zitten, maar de Motipkleur zoals hierboven vermeld is echt beter (qua kleur dan) dan 932!

Op het fotodeel van het forum staat een foto van mijn auto, (en op Marktplaats, sssssssst), daar kun je de kleur van 932 zien!

Succes er mee!

Tom5R
Apeldoorn

Die kleur is wat te licht, of zie ik dat verkeerd? Zonde dat je 'm te koop hebt staan.. :-\

Tom5R

@ elianmars: Inderdaad, ze zijn wat te licht uitgevallen, het schijnt de kleur te zijn van de wielen van de R ipv die van de T-5R.

Op zich is het strakmaken en spuiten wel erg netjes gedaan, maar twee tintjes donkerder was mooier geweest. Dat het jammer is dat de auto te koop is: tsja, je kunt ook niet alles hebben....... Inmiddels staat er een A4 Avant V6 2.5 Tdi quattro van 2000 met alle opties voor onze deur...... Ook niet verkeerd, vind ik, al is het natuurlijk geen Volvo!

@ M:Wat betreft die staaltjes: die zijn zo klein, ik kon daar niet veel mee, het lijkt al snel goed (genoeg), maar men zegt dat ik een redelijke piet p.... ben. In elk geval: succes met je keuze!