Vreemde storing XC60 D5

Gestart door Sbv, 11-09-2016 13:40:12

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Dat is inderdaad een erg dikke auto, Mars.

arjen850

Citaat van: Sbv op 13-09-2016 13:01:42
Het lijkt erop dat de brandstofpomp welke in de tank zit overleden is. Pomp levert bij regelmaat maar 10% van de druk die deze zou moeten leveren. Pomp gaat vervangen worden. Slechte kwaliteit al na 3 ton defect  ;D
Probleem met sleutels lijkt op toeval. Batterijen gaan nu eenmaal wel eens leeg

Met dank aan een forumlid voor bemiddeling snel geholpen  :eusa_dance:. Hopelijk is de auto deze week klaar. Gelijk maar gevraagd of men de multi riem ook wil wisselen, deze schijnen met 90000 vervangen te worden(zit er nu 115000 op).

Momenteel heb ik als vervangend vervoer een Renault Talisman Estate en dat rijdt zeker niet verkeerd

En laat die riem niet knappen, kost je je blok.

Taranis

Citaat van: arjen850 op 13-09-2016 23:08:48
En laat die riem niet knappen, kost je je blok.

Je bedoelt die stretch belt? Hoe dat dan? Draait ie tussen de distributieriem dan?

Er zal vast een goede reden voor zijn maar ik vind 't al vrij bijzonder dat de bi-turbo D5 2 multiriemen heeft waarvan er 1 zo lullig klein uitgevoerd is dat ie een vervangingsinterval heeft wat maar de helft is van de andere en de distributieriem. Beetje vragen om problemen...

Sbv

Kreeg net een update door. De auto loopt weer. :eusa_dance:
Vanmiddag multieriem doen en dan hopelijk weer rijden binnenkort. De Talisman rijdt niet verkeerd overigens.

850 T5 Freak

Beetje achterstallig onderhoud Sander  ;D komt goed! nu nog sparen voor wat nieuw rubber en dan kan je er weer ff tegenaan  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Lunadust

Talisman is mooie ruime auto.
Wijs besluit van Renault om hem ook deze naam te geven.
Een beetje geluk mogen ze wel hebben na de niet zo heel goede laguna serie
Techneut, geen dichter.

Sbv

Citaat van: 850 T5 Freak op 14-09-2016 12:47:27
Beetje achterstallig onderhoud Sander  ;D komt goed! nu nog sparen voor wat nieuw rubber en dan kan je er weer ff tegenaan  ;)
Rubber was al bijna besteld maar toen schee de brandstof pomp er al mee uit na 297000 km. schande Volvo!! 2 achterveren al met 255000 km gebroken

Als de auto weer goed rijdt dan komt het rubber zsm. Er zit nog maar heel weinig op

Ewout Schalkwijk

Ff gegoogeld op de Renault Talisman. Da's een serieus mooie auto zeg. Het center console doet me erg aan de nieuwe Volvo's denken. :eusa_whistle:

Goed dat de XC60 weer in orde is Sander. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-09-2016 14:46:42
Ff gegoogeld op de Renault Talisman. Da's een serieus mooie auto zeg. Het center console doet me erg aan de nieuwe Volvo's denken. :eusa_whistle:

Goed dat de XC60 weer in orde is Sander. :D
Hoop het wel dat deze weer in orde is 3 maal laten staan in korte tijd is weg.

Begreep dat de auto onderweg is voor proefrit momenteel. Riem zit er inmiddels ook op

Sbv

Auto gehaald hedenochtend en hij doet het weer zoals het hoort.  :eusa_dance:  :eusa_dance:

Nu weer lekker kilometers maken.

de ca 250 km in de Talisman zijn goed bevallen dus mocht de XC60 weg gaan dan maar eens kijken of ik die zakelijk mag rijden(wel een versie met meer power) 110 pk is even "wennen"

mehn

Citaat van: Sbv op 15-09-2016 11:46:50
(wel een versie met meer power) 110 pk is even "wennen"

Maximaal 160 zag ik...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: mehn op 15-09-2016 13:54:51
Citaat van: Sbv op 15-09-2016 11:46:50
(wel een versie met meer power) 110 pk is even "wennen"

Maximaal 160 zag ik...
Voor een diesel wel ja. benzine is er max 200 pk. Vrees gezien het aantal kilometers per jaar dat het dan een diesel zal moeten worden. Niet aan de orde, voorlopig weer tuffen met de XC60