Hittegraad bougies T5R automaat

Gestart door lucass, 12-09-2016 11:04:32

Vorige topic - Volgende topic

clk-p

Die ngk kabels passen niet lekker kan ik je vertellen.
Heb nog een splinternieuwe bobine kabel liggen en die sluit niet mooi aan.

henry classic v70

Ach, door schade en schande wijs geworden...
Bougiedoppen van kabels af geschoten, dop niet fijn "vast" op de bougie, haperende motor na korte termijn, aansluiting op verdelerkap geen goed contact etc.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

peteRRR

Met een beetje freubel kan je dacht ik bosch doppen ook nog op van die dikke/andere kabels zetten,..hoe zat dat ook weer?
Ik was in het verleden ook dat ik de verdeler zelf opschuurde en alle kabeldoppen er op vast maakte met tyrib,s,...nu enkel de
bobinekabel aan beide kanten met tyrib,s voor de zekerheid,...je wordt ouder/milder ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Even als tip: Er zijn er inmiddels genoeg die op de genoemde NGK's blow-by hebben gehad. Ik had het op 3 van de 5!
Goed het ging dan wel om een getunede wagen, maar bij mij gaan die NGK's er nooit meer in. Evenmin als Denso. ;)

UserID6342

Citaat van: Sbv op 13-09-2016 13:02:46
Citaat van: lucass op 13-09-2016 11:02:08
Citaat van: Sbv op 13-09-2016 08:44:18
Waarom geen Bougicord kabel nemen dan ?
Omdat ik op allerlei voertuigen altijd ngk (bougies/kabels) gebruikt heb en daar alleen maar goede ervaringen mee heb gehad.
Ok, hopelijk is dat hier ook het geval.
Ga je met een Volvo niet hebben kan ik je nu al vertellen....  Trouwens er zijn er meer die je al waarschuwen er voor....

lucass

Kan me moeilijk voorstellen dat die ngk kabels zo slecht zijn als iedereen beweert. Beter bougicord nemen dan denk ik.

Sbv

Citaat van: lucass op 14-09-2016 10:25:19
Kan me moeilijk voorstellen dat die ngk kabels zo slecht zijn als iedereen beweert. Beter bougicord nemen dan denk ik.
Die zijn bewezen goed in ieder geval.

jwj1976

Ik weet niet of het nog relevant voor je is, maar ik rijd al 100 dkm met onderstaande bougies in een C70 T5 met LPI.
Incl verzendkosten betaal je nu met de gunstige pond wisselkoers slechts 85 euro voor 10 stuks via gsparkplug. com.
Ik wissel ze 1x per jaar/30 dkm en tot op heden dus nooit problemen gehad.

BKR8EIX-GS   1x NGK Iridium IX Spark Plug BKR8EIX (2668)
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

peteRRR

Heb er sinds kort de Champion RC7YCC in zitten en draait prima,..25€ voor de 5  :eusa_dance:  ;D
0,7 afgesteld.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

spijky

Gewoon bougicord kabels gebruiken.
Staat zelfs Volvo op.
Nog nooit problemen mee gehad.
En zijn meestal nog de goedkoopste bij mister auto +/- 50,-

Er was alleen iets met het onderdeelnummer geloof ik.
Artikelnummers door elkaar.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Benny850

Ja inderdaad bij Mister auto, als je een 10v hebt voor een 20v bestellen. En als je de 20v hebt voor een 10v bestellen.